سامانه تأمین‌نما چه اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه می‌دهد؟

سازمان تأمین اجتماعی که هدفگذاری و اولویت برنامه‌های خود را بر ارائه همه خدمات و تعهدات به افراد تحت پوشش قرار داده است با رونمایی از سامانه تأمین نما همه داده‌ها و اطلاعات موجود در راستای خدمات‌رسانی به مخاطبان و ذینفعان را در این سامانه اطلاعاتی در دسترس همگان قرار داده است.

به گزارش آتیه آنلاین، در سامانه تأمین‌نمای سازمان تأمین اجتماعی، نمایی آنلاین از داده‌های آماری این نهاد بیمه‌ای با جامعه حدود ۴۷ میلیون نفری تحت پوشش بارگذاری شده است تا به همه مخاطبان و ذینفعان اطلاعات موجود در این سامانه آگاهی داده شود که چه خدماتی در لحظه به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.

تأمین اجتماعی که اکنون ۵۳ درصد از جامعه را در بخش‌های درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی تحت پوشش دارد، هر لحظه آمارهایی از میزان خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف را در این سامانه برخط در دسترس مخاطبان و ذینفعان قرار داده است تا از این طریق بدانند که این سازمان چه خدمات گسترده‌ای را به همه افراد ارائه می‌دهد.

اطلاع‌رسانی درباره خدمات تأمین اجتماعی در پنج بخش

سامانه تأمین نما به عنوان سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان، ذینفعان و شرکای اجتماعی در بخش‌های مختلف همه خدمات آنلاین سازمان تأمین اجتماعی را در دسترس قرار داده است تا از این طریق حجم گسترده خدمات‌رسانی این نهاد بیمه‌گر به اطلاع بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و شرکای اجتماعی رسانده شود.

در این سامانه در بخش‌های جامعه تحت پوشش، داده‌های بخش درمانی، داده‌های بخش بیمه‌ای، مرکز پاسخگویی ۱۴۲۰ و پروژه‌های عمرانی، نسخه‌های الکترونیک و خدمات بیمه تکمیلی و عمر به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، اطلاعات به روز قرار گرفته است.

جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی

تأمین‌نما در بخش جامعه تحت پوشش شمارش‌گر لحظه‌ای را در دسترس مخاطبان قرار داده است که در این داده‌ها آمار بیش از ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این نهاد بیمه‌ای را در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

در این داده‌ها نشان داده شده که هر ۲۶ ثانیه به طور متوسط یک نفر به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی افزوده می‌شود و این موضوع همان تکلیف و وظیفه قانونی تأمین اجتماعی در اصل ۲۹ قانون اساسی و اصل یکم قانون این سازمان در راستای توسعه پوشش بیمه‌ای و گسترش خدمات همه‌جانبه این نهاد بیمه‌گر است.

همچنین اعضای خانواده‌های تحت پوشش در داده‌های آماری بیمه‌شدگان سامانه تأمین نما، بالغ بر ۳۹ میلیون نفر، مستمری‌بگیران و بازنشستگان با افراد تحت تکفل با آماری بیش از هشت میلیون و ۳۹۰ نفر و تعداد کارگاه‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی نیز حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار کارگاه را ثبت کرده است.

ارزش خدمات ارائه شده تأمین اجتماعی

در شمارش‌گر لحظه‌ای ارزش خدمات ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ در این سامانه به ثبت رسیده است که این نشان از خدمات گسترده برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران دارد.

ارزش لحظه‌ای خدمات‌رسانی به مخاطبان به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که به طور متوسط ارزش خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش هر ساعت به طور متوسط بیش از ۷۹.۱ میلیارد تومان و هر روز به طور متوسط ۱.۸۹ هزار میلیارد تومان هزینه برای این سازمان دارد.

همچنین ارزش نهایی خدمات تأمین اجتماعی به تعداد بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۷۵ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان بوده است.

ارزش خدمات درمانی به افراد تحت پوشش

شمارش‌گر لحظه‌ای ارزش خدمات درمانی ارائه شده در سال ۱۴۰۲ نیز ۹۵ هزار و ۷۴۴ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان است که هر ساعت به طور متوسط بیش از ۱۵.۴ میلیارد تومان خدمات درمانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.

همچنین ارزش نهایی خدمات درمانی در سال ۱۴۰۱ به افراد تحت پوشش این سازمان نیز ۹۴ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۸ میلیون تومان بوده است.

اکنون سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اولین خریدار خدمات درمانی در کشور است که شمارش‌گر لحظه‌ای تعداد خدمات درمانی ارائه شده در مراکز طرف قرارداد بیش از ۲۸۰ میلیون است.

با توجه به اینکه تأمین اجتماعی تحت عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور است در شمارش‌گر لحظه‌ای تعداد خدمات درمانی ارائه شده در مراکز تأمین اجتماعی بالغ بر ۱۵۲ هزار خدمت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در حوزه درمان این نهاد بیمه‌گر است.

در شمارش‌گر لحظه‌ای تعداد نسخه‌های الکترونیک صادر شده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سال جاری نیز بیش از ۴۱۸ هزار نسخه به ثبت رسیده است. براساس داده‌های سامانه تأمین نما در هر ساعت بیش از ۶۶ هزار نسخه و در هر روز بالغ بر ۱.۵ میلیون نسخه به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

پرداخت لحظه‌ای مقرری بیمه بیکاری

سامانه تأمین نما در بخشی دیگر از اطلاعات و داده‌های آماری خود به موضوع پرداخت مقرری بیمه بیکاری پرداخته است که در این بخش نیز شمارش‌گر لحظه‌ای آمارهایی از پرداخت بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به افراد را در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

براساس این داده‌های آماری هر ساعت به طور متوسط بیش از ۲.۱ میلیارد تومان و هر روز به طور متوسط بیش از ۵۰.۵ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود.

همچنین ارزش نهایی مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده توسط سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

پرداخت بیمه تکمیلی و عمر به بازنشستگان

بخش دیگری از خدمات در سامانه تأمین نما مربوط به خدمات بیمه تکمیلی و عمر برای مستمری‌بگیران برای جامعه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این گروه از افراد تحت پوشش در سال جاری است که شمارش‌گر لحظه‌ای ارزش این خدمات را بیش از چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بیمه تکمیلی سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۶ میلیون نفر از جامعه مستمری‌بگیران و بازنشستگان با افراد تحت تکفل ارائه می‌شود که اکنون نیمی از هزینه‌های حق بیمه از سوی این سازمان پرداخت می‌شود.

سال گذشته نیز تأمین اجتماعی بابت بیمه تکمیلی در قبال مستمری‌بگیران و بازنشستگان بالغ بر سه هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مرکز ارتباطات مردمی با شماره ۱۴۲۰

سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارائه خدمات بهتر به همه مخاطبان و ذینفعان مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با شماره ۱۴۲۰ بخشی از خدمات را از درگاه‌های ورودی شامل مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیام کوتاه، استحقاق درمان و سامانه خدمات غیرحضوری و نسخ الکترونیک به همه افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

براساس آمارهای این سامانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج میلیون خدمت از طریق سامانه ۱۴۲۰ به مخاطبان ارائه شده که در ساعت بیش از ۸۵۶ نفر و در هر روز بیش از ۲۰ هزار نفر از این مرکز ارتباطات مردمی خدمات خود را دریافت می‌کنند.

طرح‌ها و بودجه‌های عمرانی تأمین اجتماعی

تأمین اجتماعی ارائه بهتر خدمات درمانی و بیمه‌ای را با توسعه فعالیت‌ها در این بخش دنبال می‌کند به طوری که برای حوزه عمرانی بودجه سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار میلیارد تومان هزینه شده این در حالی است که سال گذشته در مجموع ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای ساخت پروژه‌های این سازمان هزینه شد.

میزان پروژه‌های عمرانی در حوزه درمانی، بیمه‌ای و رفاهی افتتاح شده در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط سازمان تأمین اجتماعی ۳۲ پروژه با ۲۲۴ هزار مترمربع زیربنا بود که اکنون پروژه‌های در حال ساخت نیز ۵۳ پروژه با ۳۰۵ هزار مترمربع زیربنا در بخش‌های یادشده است.

کد خبر: 66272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =