گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان، عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ را دربخش‌های درمان مستقیم، درمان غیر مستقیم، بودجه، آموزش، روابط عمومی و کمیسیون‌های پزشکی منتشر کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان، مدیریت درمان تامین‌اجتماعی کردستان به عنوان متولی امور درمان سازمان تامین‌اجتماعی در استان کردستان، مستقیما زیر نظر مدیرعامل سازمان بوده و به ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان خود در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم می‌پردازد.

الف – بخش درمان مستقیم :

در بخش درمان مستقیم، مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان با دارا بودن دو بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی‌کلینیک تخصصی در سنندج، سه درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و سه درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و دیواندره و بانه، خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان این سازمان را از طریق مراکز ملکی سازمان در استان بصورت رایگان تامین می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت وضعیت مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با کشور، هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی، دارای وضعیت مطلوبی بوده و با اتمام ساخت درمانگاه دیواندره تنها استانی در کشور است که تمام شهرستان‌های آن دارای حداقل یک مرکز درمانی است.

براساس عملکرد سال ۱۴۰۲ در این بخش، در مجموع تعداد مراجعه‌کنندگان سرپائی مراکز ملکی ۵۹۹ هزار و ۱۶۹مورد بوده است که از این تعداد ۵۰۲ هزار و ۷۴۴ مورد متعلق به ویزیت پزشکان عمومی،‌ ۷۲ هزار و ۷۸۶ نسخه مربوط به متخصصان و ۲۳ هزار و ۶۳۹ مورد متعلق به خدمات دندانپزشکی به ثبت رسیده است .

در همین مدت بار مراجعه به مراکز پاراکلینیکی ۴۸۶ هزار و ۵۶۳ مورد بوده است که شامل ۴۱۵ هزار و۸۰ نسخه دارویی، ۴۹ هزار و ۲۹۸ نسخه آزمایشگاهی، ۱۷ هزار و ۲۸۳ نسخه رادیولوژی و سونوگرافی و ۴۹۰۲ مورد خدمات فیزیوتراپی است.

همچنین دراین مدت در بیمارستان‌های سنندج و سقز تعداد ۱۰ هزار و ۹۱۸ بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از ۴۸۷۲ مورد عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

از مهمترین شاخص‌های این بخش می‌توان به متوسط اقامت بیمار به میزان ۲.۲۵ روز، ضریب اشغال تخت به میزان ۶۲.۳۷ درصد و نسبت سزارین به زایمان طبیعی ۳۲ درصد اشاره کرد.

از دیگر موارد قابل ذکر دراین بخش می‌توان به تشکیل ۷۳ جلسه کمیسیون پزشکی بدوی به‌منظور بررسی ۵۴۴ پرونده مربوطه و تشکیل ۱۹جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی به‌منظور بررسی ۱۳۳ مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدهای مربوطه و همین طور برگزاری ۳ جلسه کمیته ماده ۹۰ به‌منظور بررسی تعداد ۱۲پرونده، همچنین رسیدگی به ۴۶۷ پرونده معاینات متقاضیان بیمه‌های خاص و نیز تشکیل ۸۱جلسه شورای پزشکی به‌منظور رسیدگی به تعداد ۱۱۶۱ پرونده استراحت پزشکی و بررسی تعداد ۱۳۸۱ پرونده استراحت‌های ایام بیماری زیر ۶۰ روز ( بررسی توسط پزشکان معتمد ) اشاره کرد.

ب – بخش درمان غیرمستقیم :

در بخش درمان غیرمستقیم در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ازکل مراکز خصوصی ودولتی موجود استان بالغ بر ۸۳۲ مرکز شامل: ۱۰۹ پزشک عمومی، ۲۳۲ پزشک متخصص،۳۳ دندانپزشک، ۲۰۲ داروخانه، ۱۸۶ واحد پاراکلینیکی، ۱۶ بیمارستان دانشگاهی، چهار بیمارستان خصوصی، ۵۰ درمانگاه و یک مرکز پلی‌کلینیک طرف قرارداد سازمان تامین‌اجتماعی بوده‌اند که در مدت مذکور بالغ بر ۸۶ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۹۵۲ بار مراجعه به این مراکز وجود داشته است .

در این مدت تعداد ۲۵ هزار و ۶۲۵ نفر بستری و در بیمارستان‌های طرف قـرارداد تحت درمـان قرارگرفته‌اند و تعداد ۱۸۰۰ مورد عمـل جراحـی نیز در این مراکـز برای بیمـه‌شدگان تامین‌اجتماعی انجام شده است.

از دیگر موارد قابل ذکر دراین بخش می‌توان به برگزاری ۴۴ جلسه کمیته علمی و تخصصی،۶ جلسه کمیته فنی و عقد قرارداد و دو جلسه شورای هماهنگی اشاره کرد .

این خدمات با هزینه ای بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال به‌منظور ایجاد تنوع در مراکز ارائه دهنده خدمات و قائل شدن حق انتخاب برای بیمه‌شدگان عزیز سازمان خریداری شده است .

مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان در شش ماهه سال ۱۴۰۲ با بودجه‌ای بالغ بر۴۰۰ میلیارد تومان تلاش کرده است تا خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را به بهترین نحو ممکن به‌صورت مستقیم و یا از طریق خرید خدمات از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین کند.

نکته قابل ذکر این است که مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کردستان در شش ماهه اول ۱۴۰۲ با اتخاذ رویکرد حرکت بر اساس برنامه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و تیم‌های عملکردی پایش و با تکیه بر توان کارشناسان متعهد خود و تلاش مضاعف توانسته است در راستای مشتری محوری، فرایند نگری و ارتقا مستمر کیفیت در مسیر توسعه پایدار گام بردارد .

عملکرد آموزش شش ماهه اول ۱۴۰۲

تعداد دوره آموزشی: ۳۱ دوره (۱۰۵ دوره تخصصی و ۲۶ دوره عمومی )

تعداد ساعات برگزاری دوره های آموزشی : ۵۲۴ ساعت

کل نفر ساعت آموزشی: ۷۳۳ نفر ۲۹۰۸۰ ساعت

سرانه آموزشی : ۲/۷ سرانه نفر دوره – ۴۰ سرانه نفر ساعت

عملکرد کمیسیون‌های پزشکی شش ماهه اول ۱۴۰۲ :

تشکیل ۷۳جلسه کمیسیون پزشکی بدوی به‌منظور بررسی ۵۴۴ پرونده مربوطه و تشکیل ۱۹جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی به‌منظور بررسی۱۳۳ مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدهای مربوطه، برگزاری سه جلسه کمیته ماده ۹۰ به منظور بررسی تعداد ۱۲ پرونده، رسیدگی به ۴۶۷پرونده معاینات متقاضیان بیمه‌های خاص و تشکیل ۸۱ جلسه شورای پزشکی به‌منظور رسیدگی به تعداد ۱۱۶۱پرونده استراحت پزشکی و بررسی تعداد ۱۳۸۱پرونده استراحت‌های ایام بیماری زیر ۶۰روز ( بررسی توسط پزشکان معتمد ) اشاره کرد.

اهم اقدامات و برنامه‌های شش ماهه اول ۱۴۰۲ عبارتند از :

۱- صدور ابلاغ جهت دو پزشک متخصص ارتوپدی جهت عضویت در کمیسیون‌های پزشکی بدوی

۲- صدور ابلاغ جهت پزشکان عضو ثابت کمیسیون پزشکی تجدیدنظر (بصورت اصلی و علی البدل ) جهت جلوگیری از وقفه در امور کمیسیون

۳- شروع بایگانی الکترونیک جهت پرونده‌های سال‌های قبل از مکانیزاسیون

عملکرد دفتر معاونت خرید راهبردی کردستان در شش ماهه اول ۱۴۰۲

سا ل عملکرد تعداد نسخه مبلغ به میلیون ریال تعداد مراکز طرف قرارداد تعداد بازرسی مبلغ جریمه (میلیون ریال)
۱۴۰۲ ۸۶۴۳۸۹۵۲ ۳۸۰۰۰۰۰ ۸۳۲ ۱۶۷۸ ۲۶۳۴۴

کد خبر: 66277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =