کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: در هشت ماه سال جاری ۱۸۱ حادثه ناشی از کار در واحدهای تولیدی استان بررسی شده است که نسبت به حوادث مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۵ درصدی حوادث هستیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۷۶۷ مورد بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه ناشی از کار از واحدهای تولیدی در سطح استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد بیشتر بوده است.

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۴ مورد بازرسی کار هدف‌دار به صورت یورشی با حضور کلیه بازرسان کار استان از کارگاه‌های پرخطر استان از جمله کارگاه‌های ساختمانی و معادن انجام شده است، افزود: با توجه به این که بیشترین حوادث ناشی از کار در سطح کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد، بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در اولویت بازرسی قرار دارد.

احمدی ادامه داد: در ۸ ماهه سال جاری دو هزار و ۶۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان انجام شده که نسبت به مدت مشابه ۳ درصد بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حضور مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار را ضروری برشمرد و تاکید کرد: کارفرما باید بر نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی نظارت کند و در صورتی که کارگری از پوشیدن و یا استفاده از آن‌ها استنکاف کرد، موضوع از طریق کمیته مراجع حل اختلاف قابل پیگیری است.

وی با اشاره به قوانین حوزه ایمنی، بیان کرد: چنانچه کارفرما یا مدیران واحدهای موضوع ماده ۸۵ قانون کار برای حفاظت فنی و بهداشت کار وسایل و امکانات لازم را در اختیار کارگر قرار داده باشند و کارگر با وجود آموزش‌های لازم و تذکرات قبلی بدون توجه به دستورالعمل و مقررات موجود از آنها استفاده نکند کارفرما مسئولیتی نخواهد داشت، درصورت بروز اختلاف، رای مراجع حل اختلاف نافذ خواهد بود.

کد خبر: 66333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =