بورس در برزخ

 روز ‌یکشنبه «نوزدهم آذرماه» شاخص کل بورس با شد ۱۰۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین» ، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش اندک ۱۰۸ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده ۷۴۶ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۷۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۹ هزار میلیارد تومان معامله شد و کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد مبارکه اصفهان، بانک پاسارگاد و همراه اول بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پالایش نفت اصفهان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۶۳ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۶.۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و ونمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، تجلی توسعه معادن و فلزات و توسعه نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان جنوب و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

سهامداران همچنان امیدوار به آینده بورس

این درحالیست که با افت ۱۸۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۶۲ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۱۲۷ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کردند.

افت ارزش معاملات به زیر ۵ هزار میلیارد تومان اصلا نشانه خوبی برای بازار سهام نیست و ماندن ارزش معاملات در این محدوده و عدم رشد آن طی روزهای آتی می‌تواند بورس را دوباره در یک حالت سکون و رخوت نگهدارد، اما ادامه خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت نکته مثبتی است که همچنان ادامه دارد که این مسئله نشان دهنده آن است که بازار سهام در یک وضعیت برزخ‌گونه قرار گرفته است.

با وجود اینکه دیروز فشار فروش بسیار بالا بود، ولی امروز خریداران و بازارساز به خوبی امروز در سمت خرید بازار حضور داشتند و نگذاشتند فشار فروش در بازار زیاد شود و معاملات پر فشار دیروز، معاملات امروز بازار را هم بهم بریزد. از طرف دیگر بعد از اتمام بازار شاهد رنج‌های مثبت روی صندوق‌های سهامی بودیم که نشان از خوش‌بینی فعالان بازار به معاملات فردا است.

کد خبر: 66340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =