پرداخت  ۷۸درصد تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از پرداخت ۷۸ درصدی تسهیلات اشتغال خانگی در استان خبر داد و گفت: بیشترین تسهیلات پرداخت شده در این زمینه مربوط به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۸۵ درصد است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی روز دوشنبه در جلسه کار گروه اشتغال بیان کرد: تعداد بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی در آذربایجان شرقی هشت بانک است؛ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مجموع ۲۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال ابلاغی ۲۲۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال معادل ۸۵ درصد را به ۳۳۷ طرح در زمینه‌های میراث فرهنگی، کشاورزی، صنعت و معدن و فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت کرده است.

وی میزان اعتبار ابلاغی برای مشاغل خانگی در بخش میراث فرهنگی را ۳۸۱ میلیارد ریال، کشاورزی ۵۷۱ میلیارد ریال، صنعت و معدن ۶۶۶ میلیارد ریال و فرهنگ و ارشاد اسلامی را ۲۸۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک ملت با واریزی ۲۲۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال معادل ۸۴ درصد پرداخت شده در حالیکه تعهد این بانک برای سالجاری ۲۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی میزان پرداختی دیگر بانک‌های عامل در زمینه اشتغال خانگی را به ترتیب اعلام کرد و افزود: تعهد بانک صادرات حدود ۲۷۰ میلیارد ریال بود که از این مبلغ حدود ۲۲۲ میلیارد ریال معادل ۸۲ درصد پرداخت شده است ضمن اینکه تعهد بانک ملی که ۲۵۴میلیارد ریال بود ۲۰۶ میلیارد ریال معادل ۸۱ درصد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بانک رفاه کارگران با تحقق ۸۰ درصدی تعهدات، توسعه تعاون با ۷۵ درصد، پست بانک با ۷۱ درصد و تجارت با ۶۲ درصد در رتبه‌های بعدی پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی هستند.

فتحی مجموع اعتبار ابلاغی به بانک‌های عامل استان برای تسهیلات اشتغال خانگی را یک هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبارات ابلاغی به بانک‌ها معادل ۷۸ درصد پرداخت شده و بیشترین پرداختی به مشاغل خانگی در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۸۳.۵ درصد است و بخش‌های صنعت و معدن با ۷۸.۸ درصد، میراث فرهنکی با ۷۶.۲ درصد و کشاورزی با ۷۰.۸ درصد در رده‌های بعدی تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها قرار دارند.

تحقق ۱۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در شبستر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد پرداختی اشتغال خانگی در شهرستان‌های استان نیز ارائه کرد و گفت: اعتبارات ابلاغی شهرستان شبستر که حدود ۵۵ میلیارد ریال بود به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کمترین پرداختی در این زمینه مربوط به شهرستان ورزقان با تحقق ۵۷ درصدی است و در این شهرستان، بانک‌های عامل از مجموع ۴۰ میلیارد ریال حدود ۲۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال را پرداخت کرده‌اند.

فتحی جمع اعتبارات ابلاغی در زمینه تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان‌های استان را یک هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این رقم حدود یک هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال معادل ۷۷ درصد در شهرستان پرداخت شده و بانک‌های مهر ایران، ملت و صادرات در صدر پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان‌ها قرار دارند.

کد خبر: 66383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =