تحقق ۹۳ درصدی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی با ایجاد بیش از ۴۳هزار شغل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از تحقق ۹۳ درصدی اشتغالزایی در این استان خبر داد و گفت: بر اساس داده‌های سامانه رصد اشتغال کشور، امسال ۴۳ هزار و ۸۶۵ شغل در استان ایجاد شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتعال بیان کرد: تعهد استان برای امسال در زمینه اشتغال، ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۸۶۵ نفر در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده و تحقق ۹۳ درصدی در این زمینه را نشان می دهد.

وی افزود: از تعداد شغل‌هایی که سالجاری در استان ایجاد شده ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر معادل ۴۲.۳ درصد در بخش خدمات، ۱۴ هزار و ۷۷۰ نفر معادل ۳۳.۷ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر معادل ۲۴ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

بیش از ۳۵ درصد شغل‌های ایجاد شده مربوط به مناطق روستایی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تفکیک شهری و روستایی بودن شغل‌های ایجاد شده در استان گفت: ۱۵ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۳۵.۶ درصد در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۲۵۰ نفر از این شغل‌ها در مناطق شهری محقق شده و سهم روستایی رشد قابل توجهی داشته است.

وی همچنین از نظارت بر طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور به تفکیک دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مجموع تعداد طرح‌های تایید شده از سوی اداره کار در این سامانه به بیش از چهار هزار مورد رسیده و سه هزار و ۴۱۸ مورد نیز از سوی اپراتور تایید نهایی شده است.

فتحی ادامه داد: در مجموع ۱۲ هزار و ۴۵۷ طرح که از سوی ۲۰ دستگاه در این سامانه ثبت شده مورد نظارت قرار گرفته که معادل ۸۰ درصد است.

کد خبر: 66385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =