فصل شکار سهام جذاب در بورس فرا رسیده است

 روز ‌دوشنبه «بیستم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۲ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، درسومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش اندک ۱.۴۸۶ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده ۷۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۴۶۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۳ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سایپا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ‌بانک ملت و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۴۲ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۹ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۷۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و توسعه و عمران استان کرمان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان جنوب، صبا فولاد خلیج‌فارس و بیمه دی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

بورس در حالت سکون قرار گرفته است

این درحالیست که با رشد ۵۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۹ هزار میلیارد تومان رسید وحقیقی‌ها ۲۳۸ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۲۷ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

همچنان بازار در حالت رِنج و سکون به سر می‌برد، حالتی که برای معامله گران رنج‌آور است و نشستن پای تابلوهای معاملاتی در چنین شرایطی کار سختی به شمار می‌رود، اما فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در چنین شرایطی ایجاد می‌شود.

پس از گرفته شدن فشار فروش، در معاملات دیروز، همان‌طوری که انتظار می‌رفت امروز نیمه اول معاملات به خصوص نیم ساعت ابتدایی بسیاری از سهم ها مثبت معامله شدند، اما هر چه از زمان بازار گذشت عرضه‌ها بیشتر و بیشتر شد، البته که این عرضه‌ها هم توان چندانی برای منفی کردن سهم‌ها نداشتند.رشد ارزش معاملات نسبت به دیروز نکته مثبتی است که اگر طی روزهای اتی ادامه دار باشد می‌تواند کم کم بازار را از این حالت رنج خارج کند.

کد خبر: 66387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =