رشد ۲۰ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در ۲ سال اخیر

با توجه به افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۲، میانگین حقوق دریافتی این بخش از جامعه بازنشستگان با رشد ۲ میلیونی از مبلغ ۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۱ میلیون تومان در سال‌جاری رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ هزار و ۵۱۰ فقره صدور حکم، برقراری و پرداخت حقوق به بازنشستگان جدید این صندوق در مهرماه سال‌جاری صورت گرفته است؛ با اعلام صندوق بازنشستگی کشوری ۹۵ درصد احکام برقراری حقوق مهرماه امسال این صندوق مربوط به دستگاه آموزش و پرورش است.

همچنین در آبان‌ماه نیز ۱۹ هزار و ۹۸۰ مورد صدور حکم، برقراری و پرداخت حقوق برای بازنشستگان جدید محقق شد. در آذرماه امسال نیز حدود هفت هزار صدور حکم، برقراری و پرداخت حقوق به بازنشستگان جدید در دستور کار صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفته و اجرایی شد.

در مجموع بیش از ۵۷ هزار و ۴۹۰ مورد صدور حکم، برقراری و پرداخت حقوق به بازنشستگان جدید در سه‌ماهه سوم سال‌جاری توسط صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفته که در واقع به معنای رشد همین تعداد بازنشسته تحت پوشش این صندوق است.

مراحل تایید، صدور حکم و پرداخت حقوق به بازنشستگان

براساس بند "الف" بخشنامه شماره ۳۶۹۵ سال ۱۳۷۲ شورایعالی اداری کشور، دستگاه‌های اجرایی باید یک ماه قبل از بازنشستگی فرد، پرونده پرسنلی واجدین شرایط را به همراه مدارک موردنیاز به صندوق بازنشستگی کشوری جهت بررسی و تایید قطعی ارسال کنند.

پس از این مرحله صندوق بازنشستگی کشوری با ارسال پیامک به فرد متقاضی برقراری بازنشستگی، دریافت مدارک را به افراد اطلاع می‌دهد. در ادامه بعد از تحویل مدارک و مستندات کامل از سوی دستگاه اجرایی، مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری به مرحله بررسی پرونده ورود کرده و در صورت تکمیل تمامی مدارک ارسالی و احراز شرایط بازنشستگی مستخدم، صدور حکم بازنشستگی با اختصاص شماره دفترکل مشخص برای آنان انجام می‌شود.

در نهایت با ارسال پیامک دوم از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با مضمون «حکم بازنشستگی شما صادر شد» مراحل برقراری بازنشستگی صرفاً در مدت ۹ روز از ارسال و تکمیل مدارک از سوی دستگاه اجرایی صورت می‌گیرد.

رشد ۲۰ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در ۲ سال اخیر

واریز ۶۲ هزار تسهیلات ضروری ازدواج فرزندان بازنشستگان

ارائه تسهیلات ضروری ۳۰ میلیون تومانی و وام ۳۵ میلیون تومانی فرزندان بازنشستگان کشور به عنوان دو نوع تسهیلات حمایتی توسط صندوق بازنشستگی کشوری برای بهبود وضعیت و معیشت جامعه بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق درنظر گرفته شده است.

در این ارتباط در بازه ابتدای مهر تا ۹ آبان سال‌جاری ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲هزار فقره تسهیلات ضروری به مبلغ ۳۰میلیون تومان به حساب واجدین شرایط این صندوق واریز شد.

همچنین در بازه زمانی ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۹آبان ماه سال‌جاری ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰میلیون تومان به حساب واجدین شرایط واریز شد.

جدیدترین آمارهای صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که در حال حاضر ۸۱ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را بازنشستگان تشکیل می‌دهند. همچنین ۱۸ درصد حقوق‌بگیران این صندوق مربوط به متوفیان و یک درصد دیگر نیز مرتبط با افراد ازکارافتاده است؛ در این بین ۱۴ درصد بازنشسته متوفی و چهار درصد نیز شاغل متوفی محسوب می‌شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری اکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش دارد که ماهانه حقوق و مزایای این افراد را با استفاده از منابع دولتی و بخشی دیگر از منابع داخلی پرداخت می‌کند.

کد خبر: 66405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =