کارفرمایان چه خدماتی در سامانه خدمات غیرحضوری دریافت می‌کنند؟

سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی اکنون امکان ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان را فراهم کرده است اکنون در حوزه کارفرمایی امکان دریافت ۲۰ خدمت برای افراد کارفرما در این سامانه وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین، سامانه خدمات غیرحضوری اکنون ۵۷ خدمت غیرحضوری به همه ذینفعان و مخاطبان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد که کارفرمایان به عنوان بخش اعظمی از گروه‌های فعال در بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه خدمات گسترده‌ای را در این سامانه دریافت می‌کنند.

سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۹۹ با اجرای طرح ۳۰۷۰ حرکت به سمت تأمین اجتماعی هوشمند و ارائه همه خدمات به صورت غیرحضوری حرکت کرده است تا همه ذینفعان و شرکای اجتماعی بتوانند به بهترین شیوه دسترسی به خدمات داشته باشند.

۲۰ خدمت غیرحضوری در بخش کارفرمایان

طبق آخرین اطلاعات موجود، در سامانه خدمات غیرحضوری در حوزه کارفرمایی، ابلاغ الکترونیک – جایگزینی سامانه خدمات غیرحضوری، ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکار، اخذ غیرحضوری تعهدنامه و حذف ابلاغ غیرالکترونیک، امکان مشاهده جزییات محاسبات و گردش حساب بدهی‌ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست و ارائه میزکار و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح لیست قبل از ارسال به صورت غیرحضوری است.

همچنین حذف کاغذ از درآمد (سامانه مکاتبات الکترونیک)، امکان تقسیط غیرحضوری و نظام‌مند بدهی‌ها، حق بیمه پروانه ساختمانی – ارتباط با شهرداری‌ها، لیست هوشمند حق بیمه، سرویس اعتراض به بازرسی توسط کارفرما/ بیمه شده، سرویس ابلاغ الکترونیک، درخواست بخشودگی جرائم، مشاهده مکاتبات و ابلاغ‌های انجام شده توسط سازمان، بازرسی دفاتر قانونی تعهدنامه بازرسی دفاتر قانونی پورتال کارفرمایان، نام‌نویسی بیمه‌شده توسط کارفرما، درخواست رسیدگی به بدهی قطعی موضوع ماده ۱۶ آیین‌نامه هیأت‌ها، ایجاد امکان تکمیل اطلاعات کارفرمایی اشخاص حقوقی و ثبت درخواست تقسیط بدهی از دیگر خدمات ارائه شده در این سامانه غیرحضوری در حوزه کارفرمایان به شمار می‌رود.

مسیرهای دریافت خدمات غیرحضوری کارفرمایان

در سامانه خدمات غیرحضوری در بخش کارفرمایان خدمات گسترده‌ای برای حوزه کارفرمایی بخش خدمات کارفرمایان، واگذارندگان، بازرسی‌های کارگاهی، لیست حق بیمه، مکاتبات و ابلاغ‌ها، مطالبات کارگاهی، بازرسی دفاتر قانونی، مدیریت بدهی و دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی تعریف شده است.

کارفرمایان در این بخش‌ها به صورت تفکیک شده می‌توانند خدمات غیرحضوری موردنیاز خود را دریافت کنند اما مهمترین موضوعی که در این زمینه وجود دارد ارسال لیست حق بیمه در این سامانه است که بارها از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شده که نباید به روزهای پایانی ماه موکول شود.

از آنجا که همه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان فقط از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir انجام می‌شود بنابراین حوزه کارفرمایی موظف به رعایت این موارد و ارسال حق بیمه جامعه کارگری در موعد مقرر است.

ارائه ۵۷ خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: در حال حاضر ۵۷ خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری به همه مخاطبان، ذینفعان و شرکای اجتماعی ارائه می‌شود تا بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان خدمت غیرحضوری را در بهترین شرایط دریافت کنند.

خدابنده افزود: اکنون در بخش بیمه‌شدگان ۲۴ خدمت، کارفرمایان ۲۰ خدمت، مستمری‌بگیران ۱۱ خدمت و ۲ خدمت دیگر نیز مشترک بین بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در دسترس مخاطبان و ذینفعان است تا بدون مراجعه حضوری دسترسی راحت‌تری به این نوع خدمات داشته باشند.

او بیان کرد: در راستای اجرای تعهدات دولت الکترونیک و همچنین به منظور کاهش مراجعات حضوری به مراکز اجرایی، افزایش رضایتمندی ذینفعان سازمان ارایه خدمات به صورت غیرحضوری از سال ۹۹ در دستور کار این مرکز قرار گرفت و تاکنون این تعداد خدمت برای بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در سامانه ارائه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir راه‌اندازی و در حال بهره‌برداری است.

به گفته خدابنده، به منظور توسعه خدمات در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، اکنون هفت خدمت جدید برای ذینفعان و مخاطبان این نهاد بیمه‌ای در حال پیاده‌سازی و افزوده شدن به خدمات غیرحضوری است تا بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و شرکای اجتماعی بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

ارائه خدمات تأمین اجتماعی به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارفرما

سازمان تأمین اجتماعی اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارفرمای فعال در بخش‌های تولیدی، اقتصادی، خدماتی و دیگر بخش‌ها خدمات ارائه می‌دهد تا جامعه کارگری تحت پوشش این کارگاه‌ها بتواند همه خدمات سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی را از این سازمان دریافت کنند.

در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه‌شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که کارفرمایان موظف به پرداخت حق بیمه این افراد به این سازمان هستند. در صورتی که حق بیمه این افراد در موعد مقرر پرداخت شود سازمان تأمین اجتماعی امکان ارائه تعهدات را در زمان تعیین شده دارد.

براساس داده‌های آماری اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از محل وصول حق بیمه افراد بیمه‌شده اصلی این سازمان تأمین می‌شود تا این نهاد بیمه‌ای هم بتواند سالانه به بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان تعهدات خود عمل کند.

کد خبر: 66408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =