سرازیرشدن نقدینگی به بورس و ادامه رشد بازار سهام

روز ‌دوشنبه «بیست و هفتم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳۵.۸۲۸هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۸ هزار واحدی در محدوده ۷۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۳۸ میلیارد ورقه سهم طی ۵۴۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک ملت، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت و نماد معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۲۴۶ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۱۰ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۸۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، ایران‌خودرو دیزل، بانک گردشگری و بانک سامان بیشترین تاثیر مثبت و نماد گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

به نظر می‌رسد بازار سهام روزهای خوب خود را در ماه آینده نیز همچنان ادامه دهد و با توجه به وضعیت رکودی بازارهای موازی، نقدینگی بیشتری به بورس تزریق شود، اما نکته مهم در این موضوع نهفته است، که رشد دسته جمعی نمادها با هم اتفاق نخواهد افتاد و سهام‌داران باید با بررسی دقیقی که انجام می‌دهند، نماد مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. حال باید دید که بازار سهام در سه ماه پایانی سال چه سمت و سویی خواهد داشت.

کد خبر: 66528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =