پرداخت تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی در اول دی‌ماه

پرداخت تسهیلات ضروری یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت معیشت گروه مستمری‌بگیران و بازنشستگان محسوب می‌شود که در این مرحله از اول دی ماه این وام به حساب افراد بازنشسته واریز می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری پرداخت ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات ضروری برای افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا مرحله پنجم این وام‌ها از اول دی ماه پرداخت خواهد شد.

تاکنون چهار مرحله از این تسهیلات به منظور بهبود وضعیت معیشتی زندگی این گروه از جامعه هدف، برای ارائه بهتر خدمات در قبال گروه مستمری‌بگیران و تأمین بخشی از نیازهای این افراد، به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات به حساب ۵۰ هزار بازنشسته

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت تسهیلات ضروری ۲۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفته است: قرار است این وام‌ها به حساب ۵۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان پرداخت شود.

تقیانی ادامه داد: گروه‌هایی از بازنشستگان که در ماه‌های گذشته تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی را ثبت‌نام کرده‌اند در صورت نداشتن مشکل و داشتن شرایط لازم از مرحله پنجم پرداخت تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

او اضافه کرد: برخی از بازنشستگانی که با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و ثبت‌نام آنها نهایی شده است از اول دی ماه سال جاری وام ضروری خود را دریافت می‌کنند. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار فقره تسهیلات ضروری به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش واریز شده است.

همچنین محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی ششم آبان ماه از پرداخت مرحله چهارم وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داده و گفته است: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب ۴۰ هزار نفر از این جامعه هدف واریز شد. در این مرحله پرداخت وام ضروری بازنشستگان نیازی به مراجعه حضوری این گروه از جامعه هدف نبود و گروه افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر این تسهیلات را پس از انجام قرعه‌کشی از سوی کانون‌های بازنشستگان دریافت کردند.

چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی

تأمین اجتماعی اکنون به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای خدمات دهنده به بازنشستگانی، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان اکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان را تحت پوشش دارد و ماهانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات به این افراد هزینه به عهده دارد.

براساس داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی سالانه بیش از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از سوی این سازمان هزینه می‌شود.

پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از خدمات ارائه شده تأمین اجتماعی به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر به شمار می‌رود که البته در طول سال همه خدمات هجده‌گانه به این افراد تحت پوشش با افراد تحت تکفل با جامعه حدود هشت میلیون نفر ارائه می‌شود که تعهدات در سالیان گذشته بدون مشکلی به این افراد اجرایی شده است.

بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات بازنشستگان

علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی نیز پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: برای پرداخت وام به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در راستای اعطای تسهیلات به این جامعه هدف تخصیص داده شده تا این افراد بتوانند پس از ثبت‌نام تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کنند.

بیات افزود: درباره وام بازنشستگان نیز اقدامات خوبی برای پرداخت این تسهیلات به بازنشستگان از طریق حضوری و ثبت‌نام افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر در سامانه در حال انجام بوده و این وام‌ها مرحله به مرحله در حال پرداخت است. این افراد به صورت غیرحضوری تسهیلات خود را دریافت می‌کنند و تنها با مراجعه به کانون‌های عالی بازنشستگان و ثبت‌نام جهت این وام، بدون حضور در بانک تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

داده‌های آماری کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که سال گذشته ۲۱۳ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی را دریافت کردند. این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه در اختیار بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد و هر ماه امکان ثبت‌نام این وام‌های ضروری قرض‌الحسنه امکانپذیر است.

وام ضروری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم در سه مرحله روند افزایشی داشت به گونه‌ای که از پنج به هفت میلیون تومان و سپس در مرحله دوم به ۱۲ و پس از آن به ۲۰ میلیون تومان برای بهره‌مندی بیشتر این گروه از هدف افزایش یافت.

سازمان تأمین اجتماعی با پوشش ۴۷ میلیون نفری گروه‌های مختلف جامعه نظیر بیمه‌شدگان شاغل کار و تولید، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، ازکارافتادگان و افراد تبعی آنان، خدمات گسترده بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی کوتاه‌مدت و بلندمدت به این جمعیت ارائه می‌کند.

کد خبر: 66572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =