پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام احیای واحدهای راکد بوشهر

مدیرکل اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر از پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای واحدهای راکد استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، ضرغام حیدریه در نشست با مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی واحدهای راکد از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و در استان بوشهر تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است گفت: احیای واحدهای راکد و توسعه و رونق تولید مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می گیریم.

وی افزود: تاکنون از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

مدیر طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز به پرداخت تسهیلات و حمایت از صنایع استان اشاره و بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات برای احیا صنایع راکد بخش ویژه‌ای تدوین و عملیاتی و تاکنون برای ۱۷ واحد تولیدی راکد ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و به چرخه فعالیت بازگشتند.

حسن بحرینی یادآور شد: یک بخش دیگر از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان از این محل به صنایع و واحدهای تولیدی استان برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

وی به تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و سال جاری پس از بررسی درخواست‌ها صاحبان صنایع استان بوشهر به سه بانک عامل برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای احیا واحدهای تولیدی معرفی شدند.

بحرینی گفت: برای واحدهای صنعتی استان بوشهر که هنوز به تولید نرسیده‌اند شهرستان‌های برخوردار باید حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مجری طرح انجام دهد و مابقی با کمک اعتبارات تسهیلاتی تکمیل می‌شود. واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های غیربرخوردار نیز ۳۰ درصد طرح از سوی متقاضی اجرا و مابقی نیز به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌ها بر اساس شاخص اشتغال به‌عنوان برخوردار و غیربرخوردار معرفی می‌شوند گفت: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دیلم و دشتستان غیر برخوردار و مابقی شهرستان‌های استان بوشهر برخوردار معرفی شده است.

وی افزود: تاکنون در عرصه پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری برای ۱۱ واحد تولیدی ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده و مجموع پرداختی‌ها به واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان است.

کد خبر: 66583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =