جمعه آلوده‌ترین روز تهران خواهد بود

در حالی که آلودگی هوا چند روزی است که گریبان تهرانی‌ها را گرفته است و مدارس تهران را برای سومین روز نیز به تعطیلی کشانده است، حال کارشناسان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌ها طی روزهای آینده خبر می‌دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین،‌ میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران اکنون با قرار گرفتن روی عدد ۱۲۴ در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه‌های حساس) را نشان می‌دهد و ۱۰ منطقه نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، پیروزی منطقه (۱۳)، تربیت مدرس منطقه (۶)، ستاد بحران منطقه (هفت)، شریف منطقه (۲)، میدان فتح منطقه (۹)، وردآورد منطقه (۲۲)، شاد آباد منطقه (۱۸) و همچنین شهرداری مناطق ۱۱، ۱۹ و ۲۱ در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با خروج سامانه بارشی از کشور غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران در روزهای آینده افزایش خواهد داشت و به همین منظور در این مدت از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

میرمحمد غراوی معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن همه مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران به غیر از فیروزکوه تا پایان روز پنجشنبه /۳۰ آذر/ در ۲ نوبت صبح و عصر خبر داد.

او با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک طی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی نیز در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری است، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری کنند.

غراوی اضافه کرد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه بصورت غیرحضوری خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد که با توجه به انباشت آلاینده‌های جوی و سکون و پایداری در روزهای آخر هفته جاری، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی اصفهان وجود دارد که موجب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

کد خبر: 66596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =