پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر سیاست‌های کلی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف در این رابطه گفت: در راستای سیاست‌های تشویقی افزایش نرخ جمعیت، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو در اولویت سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته و این حمایت‌ها در سال جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: سازمان بهزیستی با هدف کاهش مشکلات خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت، برنامه خدمات مستمری و غیرمستمری از خانواده‌های دارای چند قلو را تهیه، تدوین و در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تشریح سیاست‌های راهبردی سازمان در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت و حمایت جدی از خانواده‌ها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و پرداخت کمک هزینه بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی بیان کرد: در سال جاری ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای پایداری شغلی خانواده‌های چند قلو پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۲۸ خانواده دارای فرزندان چند قلو با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تامین رفاه اجتماعی این خانواده‌ها در استان آذربایجان شرقی زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

صحاف گفت: هم اکنون تعداد یک هزار و ۴۷۹ خانواده در آذربایجان شرقی دارای فرزندان دو قلو، ۲۴۸ خانواده دارای فرزندان سه قلو و یک خانواده دارای فرزندان چهار قلو از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: تمامی پرداخت‌ها به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو بر اساس بعد خانوار و تا پایان شش سالگی صورت می‌گیرد و سازمان بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه‌های مالی خانواده‌های چند قلو، در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل چند قلوها نقش ایفا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: در مورد خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی ( بر اساس آخرین بخشنامه) می‌توانند از خدمات سازمان تا پایان شش سالگی بهره‌مند شوند و سایر خدمات ارائه شده شامل خدمات مشاوره، تامین شیر خشک تا یک سالگی، کمک موردی مسکن و تسهیلات اشتغال برای خانواده‌های کم درآمد در دهک‌های یک تا سه برای این خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

صحاف پرداخت کمک هزینه بهبود تغذیه به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار، ارائه دفترچه خدمات درمانی برای خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، معرفی برای استفاده رایگان از حامل‌های انرژی ( آب، برق و گاز) و همچنین معرفی به بنیاد علوی و برکت برای مساعدت و حمایت‌های مالی را از جمله اقدامات اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد. ‌ ‌ ‌

کد خبر: 66602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =