انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل تعاون خراسان رضوی با موسسه آموزش عالی عطار

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و موسسه آموزش عالی عطار به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در محل این اداره کل امضا شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و برنامه ششم توسعه مبنی بر تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی و همچنین همکاری در حوزه‌های تعاون و توسعه و ترویج کارآفرینی و اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی، تفاهم ‌نامه‌ای بین اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و موسسه آموزش عالی عطار منعقد شد.

در امضای این تفاهم‌نامه که با حضور محمد امین بابایی، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حسین مجتبوی، رئیس موسسه آموزش غیر دولتی،غیرانتفاعی عطار و مدیریت‌های تعاون و کارآفرینی و اشتغال این اداره کل برگزار شد بابایی ضمن استقبال از همکاری و مشارکت حوزه‌های تخصصی این اداره کل با دانشگاه گفت: امروز دانشگاه‌های نسل چهارم ماهیتی کارآفرین،خلاق و پیشرو دارند که در حل مشکلات و مسئولیت‌های اجتماعی نقش موثری ایفا می‌کنند. هدف اصلی این دانشگاه‌ها کارآفرینی و توسعه فناوری است و معتقدیم دانشگاه می‌تواند نقش موثری را در حوزه‌های مهارتی و رشته‌های تحصیلی اشتغال محور داشته باشند.

وی افزود: آنچه امروز از اهمیت بیشتری برخوردار است توجه به چالش‌های حوزه صنعت،کارآفرینی و اشتغال است که باید از همه ظرفیت‌های زیست بوم استان در جهت ارتباط مناسب بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی استفاده کرد و نیروهایی تربیت کنیم که بتوانند با بهره‌گیری از توان دانشگاه و استفاده از ایده‌های دانشگاهی برای پیشرفت توسعه صنعت استان تلاش کنند.

بابایی هدف از این تفاهم‌نامه را توسعه همکاری‌های مشترک و حرکت در جهت ترویج و آموزش و نهادینه‌کردن فرهنگ والای تعاون،کار و کار آفرینی به‌عنوان پشتوانه‌ اقتصاد مقاومتی، ایجاد بسترهای مناسب جهت هدایت ایده‌ها و طرح‌های بازارپذیر به سوی تجاری‌سازی و حمایت و پشتیبانی آنان، ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی تعاون و کارآفرینی برای اساتید، کارکنان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین دانشگاه و شرکت‌های تعاونی موفق در جهت ارائه طرح‌های تحقیقاتی و استفاده از پایان‌نامه دانشجویان در عرضه تولید و خدمات، تسهیل حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه جهت تشکیل شرکت های تعاونی و ... در استان عنوان کرد.

وی در این رابطه افزود:امیدواریم با همکاری و تعامل با دانشگاه اتفاقات خوبی را در حوزه تعاون و کارآفرینی استان شاهد باشیم و بتوانیم با شناسایی نخبگان و نیروهای تربیت شده دانشگاه در حوزه اندیشه و تولید علمی که منافع آن به جامعه برسد استفاده کنیم.

در این جلسه حسین مجتبوی، رئیس موسسه آموزش غیر دولتی، غیرانتفاعی عطار نیز از تعامل و همکاری خوب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قدردانی و در خاتمه نیز تفاهم‌نامه مربوطه امضاء شد.

کد خبر: 66604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =