برگزاری ۷ کارگاه آموزشی ارتقا سواد سلامت مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین‌اجتماعی در خراسان شمالی

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان خراسان شمالی از برگزاری ۷ کارگاه آموزشی ارتقا سواد سلامت ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی، جواد یزدانی با اعلام این خبر گفت: توجه به اهمیت نقش، جایگاه و سلامتی سالمندان در جامعه و کانون خانواده می‌تواند ارتقا کیفیت زندگی آنان و تقویت و تعمیق روابط عاطفی کانون خانواده‌ها را به‌همراه داشته باشد.

وی افزود: در دنیا ورود به سن ۶۵ سالگی را سن آغاز سالمندی می‌دانند و ضرورت دارد که سالمندان نسبت به این موضوع و راهکارها و روش‌های ویژه بهداشت سلامت جسمانی و روحی و روانی این دوران را بخوبی بشناسند تا بتوانند سالمندی شادی را داشته باشند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: در تمام دنیا دولت‌ها به این قشر و به دوران سالمندی توجه ویژه‌ای دارند و برای گروه‌های هدف برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کنند تا سالمندان در کانون خانواده و در کنار دیگر اعضای خانواده با شادی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌عنوان سالمندان تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توجه به سلامت جسم و روان آنان در کنار رفع دغدغه‌های معیشتی آن‌ها از جمله برنامه‌های اصلی سازمان است گفت: در همین راستا و به‌منظور ارتقا دانش و آگاهی سالمندان تحت پوشش، دوره‌های آموزشی در قالب طرح ارتقا سواد سلامت سالمندان با مشارکت حوزه درمان تامین‌اجتماعی در حال اجراست.

یزدانی بیان کرد: در این طرح ابتدا اداره تخصصی نظارت بر طب سالمندی تامین اجتماعی بیماری‌های شایع بین جامعه هدف را رصد و پایش کرده و پس از مشخص شدن بیماری زمینه‌ای غالب همچون فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و ... ،سرفصل دوره آموزشی جهت سالمندان مشخص شده و متناسب با آن مدرس و کارشناس تخصصی تعیین و دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۷ دوره آموزشی ویژه سالمندان تحت پوشش کانون‌های بازنشستگان تامین‌اجتماعی شهرستان‌های تابعه برگزار شده است و خوشبختانه با نظر و بازخورد مثبت و استقبال سالمندان تحت پوشش قرار گرفته است.

از جمعیت یک میلیون و ۱۱ هزار نفری استان خراسان شمالی، ۳۴۴ هزار و ۱۳۷ نفر تحت پوشش اداره کل تامین‌اجتماعی استان خراسان شمالی هستند که ۲۹ هزار و ۱۷۸ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیران اصلی و ۲۵ هزار و ۳۳۸ نفر عائله و تبعی هستند.

کد خبر: 66630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =