۸۰۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی و ۸۵ هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی استان گفت: در مجموع قریب به ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی کرمانشاه، اسکندر کاکایی در دیدار با مدیر پایگاه خبری فرنیوز به ارائه گزارش عملکرد اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه پرداخت و گفت: تعداد ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی و ۸۵ هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی و در مجموع قریب به ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

وی به تفاوت واریز یا عدم واریز حق بیمه کارکنان یا کارگران توسط کارفرمایان اشاره و بیان و کرد: طبق قانون کلیه کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری نیروی انسانی در مجموعه خود اقدام می‌کنند موظف هستند از همان روز اول نسبت تحت پوشش قراردادن و نام‌نویسی فرد شاغل به عنوان بیمه شده جدید کارگاه اقدام کنند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه افزود: چنانچه کارفرما نسبت به بیمه کردن نیروی انسانی شاغل در کارگاه اقدام نکرده باشد و در صورت بروز هرگونه حادثه با توجه به اینکه مشمول مقررات جاری سازمان تامین‌اجتماعی قرار نگیرد قطعاً از مزایا قانونی و خدمات متنوع سازمان تامین‌اجتماعی اعم از تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت و سایر مزایا محروم خواهد بود و طبیعتا کارفرمای خاطی باید رأسا هزینه‌های ناشی از آسیب به بیمه شده را تقبل کرده و بپردازد.

کاکایی گفت: نیروهای شاغل در کارگاه و تحت هر عنوان مشمول قانون تامین‌اجتماعی بوده و واحدهای اجرایی و بازرسی از کارگاه موظف به رصد دقیق این موضوع هستند تا ان شاءالله یکی از وظایف سازمان که صیانت از حقوق کارگران هست را بنحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به راهکارهای قانونی طرح دعاوی مربوط به عدم واریز حق بیمه و جلوگیری از فرار بیمه‌ای کارفرمایان افزود: آن‌دسته از شاغلانی که در سنوات قبلی دارای سابقه اشتغال در کارگاه بوده و کارفرما نسبت به بیمه کردن آنان اقدامی نکرده است می‌توانند با مراجعه به اداره کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود و با طرح درخواست اعمال ماده ۱۴۸ قانون کار نسبت به مطالبه حقوق تصییع شده خود اقدام کنند. همچنین از طریق ارائه اسناد و مدارک مثبت به سازمان تامین‌اجتماعی که رابطه مزدبگیری با کارفرمایان را احراز کند، کمیته‌های رسیدگی به ادعای سابقه در شعب اجرایی بدون استثنا به آن رسیدگی کرده و در صورت اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی تمامی حق بیمه‌های سنوات ایجاد شده به نرخ روز محاسبه و از کارفرما مطالبه خواهد شد که این هزینه‌ای بسیار بیشتر از حق بیمه‌ای است که کارفرما به موقع باید پرداخت کند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از دغدغه‌های معیشتی بازنشستگان تامین‌اجتماعی نیز یاد کرد که گاها باعث نارضایتی و گلایه آنها می شود و یادآور شد: اگرچه دغدغه این قشر که برخی از آنها حداقل دریافتی را دارند درک می‌کنیم، اما حقیقت این است که همه مشکلات موجود به تامین اجتماعی برنمی‌گردد.

وی با بیان اینکه میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان از سوی دولت اعلام می‌شود، تاکید کرد: اگر قرار به افزایش بیشتر دریافتی بازنشستگان باشد، لازم است منابع مالی برای آن در نظر گرفته شود و دولت نیز همکاری کند.

کاکایی در پایان سخنان خود طرح بیمه فراگیر را درگاه و بستری مناسب جهت بهره‌مندی هم استانی‌ها از خدمات متنوع تامین‌اجتماعی دانسته و گفت: بیمه فراگیرخانواده ایرانی بستری مناسب برای ساختن آینده‌ای مطمئن است و همه هم استانی‌های واجد شرایط را دعوت می‌کنم با سرمایه‌گذاری امن در سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن بهره‌مندی از تمامی مزایا قانونی آرامش و امنیت خاطر اتیه را برای خویش فراهم سازند چراکه سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین نهاد بیمه گرد اجتماعی در کشور و یک سازمان بین نسلی است.

کد خبر: 66638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =