سه برنامه تحولی تأمین اجتماعی برای تحقق گام دوم انقلاب

تأمین اجتماعی برای تحقق گام دوم انقلاب در حوزه حکمرانی سه برنامه تحولی را شامل «تحول در سیاست‌ها و نگاه کلان، تحول در حکمرانی تأمین اجتماعی و تحول در اقدامات» در دستور کار قرار داده و در مسیر اجرای این برنامه‌های تحولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، یکی از این برنامه‌های تحولی نگاه بر این است که «تحول در سیاست‌ها و نگاه کلان» با همکاری شرکای اجتماعی محقق خواهد شد و برای این موضوع باید سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب ملاک عمل باشد زیرا منشور اقدام همه برای اجرایی شدن تحولات گسترده در راستای گام دوم انقلاب باید همین موضوع سیاست‌های ابلاغی باشد تا تحت عنوان پشتوانه‌ای محکم مسیر رسیدن به اهداف این نوع تحول فراهم شود.

یکی دیگر از سه برنامه تحول اساسی در راستای تحقق گام دوم انقلاب در این سازمان بیمه‌ای، «تحول در حکمرانی تأمین اجتماعی» با استفاده از ابزارهایی برای پاسخ دادن به مشکلات و مسایل موجود است. باید سیاست‌های درست با استفاده ابزارهای متناسب در اختیار این نهاد بیمه‌ای باشد تا به دستاوردهای سطح خُرد و کلان دست یابد.

همچنین با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های تأمین اجتماعی در راستای تحقق رفاه اجتماعی محقق نمی‌شود، بنابراین باید نظام چندلایه اجتماعی در این مسیر پشتیبانی شود. همانگونه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به الزام تحقق این نظام چندلایه تأکید جدی داشته و دارد.

سطح سوم تحول در تأمین اجتماعی برای محقق شدن گام دوم انقلاب، «تحول در اقدامات» موثر در این نهاد بیمه‌ای است. بنابراین اقدامات باید با جنبه تحولی بر چالش‌ها و مشکلات غلبه کند تا با حل بسیاری از چالش‌ها و مشکلات بتوان با ریل‌گذاری درست، آینده‌ای روشن و امیدوارکننده برای نسل آینده کشور تضمین کرد.

بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران

رهبر معظم انقلاب در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷ فرمودند: انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

در چنین نقطه‌ عطفی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌ منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ ویژه جوانان که به‌ مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

سه برنامه تحولی تأمین اجتماعی برای تحقق گام دوم انقلاب

نگاه تحولی به اجرای گام دوم انقلاب

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز درباره گام دوم انقلاب در این سازمان گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، جهت حرکت را با مفهوم «تحول» مشخص و معین کرده‌اند، برای تحول در سیاست‌ها و نگاه کلان در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی، سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، منشور اقدام و عمل همه دستگاه‌های مرتبط و متولیان امر است که پشتوانه‌های علمی و عملی قوی و متعدد دارد و انباشت تجربه چهل ساله در حوزه تأمین‌اجتماعی است.

او ادامه داد: در سطح بعدی تحول، ضروری است در روش‌ها و ابزارهایی هم که قرار است مسائل و مشکلات را مدیریت کنند، به دنبال تحول باشیم چراکه حتی اگر سیاست‌های خوبی داشته باشیم ولی ابزارهای متناسبی اختیار نکنیم، دستاوردهای مدنظر حاصل نمی‌شوند. اگر دنبال تحقق رفاه اجتماعی هستیم، ابزار توزیعی باید نظام چندلایه رفاه اجتماعی را پشتیبانی کند و در سطح سوم تحول نیز به دنبال اقدامات تحولی باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: واقعیت آن است که با رویکرد عادی، معمول، عرفی و تکرار تجربه‌های گذشته و تاریخی نمی‌توانیم به آرمان‌ها و مطلوبیت‌های مدنظر برسیم. در گام دوم انقلاب اسلامی از ما انتظار است تا حتماً نگاهی تحولی داشته باشیم و فراتر از رویکردهای معمول، عمل کنیم و با توجه به مفهوم تحول، در مسئولیت‌ها و تکالیفمان گام‌های بلندتری برداریم.

موسوی افزود: سختی کار در حوزه حکمرانی این است که حداقل با دو بنیان سر و کار داریم؛ بنیان اول «بنیان معرفتی» است که ارزش‌هایی مثل عدالت در رویکرد دینی، آزادی، برابری، کرامت انسانی و رویکردهای کلانی که ما در ارکان حکومت داریم را در بر می‌گیرد. بنیان دیگر، ابزارها و روش‌های روز است که باید بتوانیم با استفاده از آنها، و تلفیق آنها با بنیان‌های معرفتی، دستاوردهای تحول را در عمل و بر سر سفره مردم محقق کنیم.

کد خبر: 66645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =