کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان بازنشستگی در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در این استان از ۱۲۰ به ۵۰ روز خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی باقری‌ مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در سال ۱۳۹۹ را ۱۲۰ و در سال ۱۴۰۰، ۷۰ روز اعلام کرد و در این باره گفت: با اهتمام دولت مردمی سیزدهم، این میزان در سال گذشته به ۵۰ روز کاهش یافته است. در این راستا، تمام درخواست‌ متقاضیان بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور پس‌ از ۱۰ روز و طی فرآیندهای قانونی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بررسی و سپس در ادامه برای انجام مراحل قانونی به مرکز ارسال می‌شود.

وی همچنین از کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به کار و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف کار این استان خبرداد و افزود:‌ از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۰، مدت زمان رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها ۵۴ روز بود که با انجام تمهیدات لازم در دولت مردمی سیزدهم، این میزان در سال گذشته به ۲۰ روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین از رشد سالانه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌های مشمول با هدف برقراری عدالت مردی در این استان خبرداد و بیان کرد: این طرح در سال ۱۳۹۹ در ۲۰۰ کارگاه اجرا شده بود که با پیگیری دولت مردمی سیزدهم در سال گذشته به ۲۶۰ کارگاه افزایش یافته است.

وی شمار تعاونی‌های فعال در بخش صنعت را بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ واحد، بخش کشاورزی ۲ هزار و ۱۹۷ و بخش خدمات را نیز با ۲ هزار و ۴۸۸ تعاونی ذکر کرد و گفت: در دو سال گذشته بیش از هفت هزار مورد از تعاونی مازندران نظارت و بازرسی شد.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک‌هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولیدکنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 66701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =