پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال در شوش

فرماندار شوش از پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن حویزه در نشست مشترک با مدیران روسای بانک‌های مستقر در این شهرستان کاهش آمار بیکاری را یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و افزود: بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق اشتغال در این شهرستان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌های متعددی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های شهرستان معرفی شده که از این تعداد ۷۱۰ پرونده تکمیل و تسهیلات مورد نیاز به آنها پرداخت شده است.

فرماندار شوش آمار بیکاری در این شهرستان را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد شوش از نظر موقعیت جغرافیایی، کشاورزی، گردشگری، صنایع بزرگ و هم مرزی با عراق، ایجاد اشتغال در این شهرستان همچنان اولویت نخست همه دستگاه‌ها باید باشد.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید گندم و ذرت دانه ای کشور است. سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود.

شهرستان شوش با وجود کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کارخانه کاغذ پارس هفت تپه و شرکت حریر خوزستان از قطب‌های صنعتی استان خوزستان است.

شوش به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

کد خبر: 66807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =