غربالگری بینایی و شنوایی ۴۳ هزار نوزاد و کودک در قم

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم از غربالگری بینایی و شنوایی ۴۳ هزار نوزاد و کودک تا بازه سنی ۶ سال از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الله محمدزاده با بیان اینکه سالانه باید ۸۰ هزار کودک و نوزاد در قم برای سنجش بینایی و شنوایی معاینه شوند گفت: آمار متوسط در قم حدود ۶۰ هزار نوزاد است که نشان می‌دهد هنوز برخی از والدین به اهمیت پیشگیری در برابر درمان دشوار بینایی و شنوایی باور ندارند.

وی افزود: معلولیت بینایی و شنوایی در صورتی که در سنین نوزادی یا کودکی فرد شناسایی شود با هزینه و اقدام های بسیار ساده‌ای قابل درمان است در حالی که بی‌توجهی به آن در بزرگسالی مشکلات غیرقابل جبرانی را بوجود می‌آورد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با بیان اینکه پیشگیری از آسیب اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی مهمترین کارکردهای معاونت پیشگیری بهزیستی استان قم است گفت: هدف دفتر پیشگیری جلوگیری از معلولیت‌ها در حین تولد است و در این باره پنج دفتر خصوصی و یک دفتر دولتی مشاوره ژنتیک در قم فعال است.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ زوج از خدمات مشاوره ژنتیک درباره آزمایش‌های مورد نیاز و سایر مباحث لازم در جلوگیری از بروز معلولیت در حین تولد بهره‌مند شدند.

محمدزاده ادامه داد: هم اینک تمام آزمایش‌های ژنتیک در داخل استان قم انجام می‌شود.

خدمات توانبخشی بهزیستی برای ۳۰ هزار نفر از مردم قم

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم همچنین گفت: در حال حاضر افزون بر ۳۰ هزار نفر از مردم قم از خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به رسالت‌های بهزیستی قم در حوزه پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: یکی از آثار اعتیاد در بین زوجین تولد نوزدان معلول است.

محمدزاده اضافه کرد: در سطح استان قم خدمات مشاوره، پیشگیری و آگاه‌سازی اعتیاد در ۳۹ محله شهر راه‌اندازی شده که فعالیت‌های خود را برای سنین مختلف بصورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه شناخت عوامل ذهنی و بیرونی اعتیاد نقش اساسی در پیشگیری از این بلای خانمان سوز دارد، گفت: اعتیاد به عنوان یکی از پنج آسیب مهم قم در اولویت کاری حوزه پیشگیری بهزیستی استان قرار دارد.

کد خبر: 66809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =