تخصیص یک‌هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تخصیص یک‌هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل احمد سلامی در جلسه کمیته فنی ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با رویکرد حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عملکرد مطلوب سال گذشته استان در حوزه مشاغل خانگی، برای سال‌جاری حدود یک‌هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به استان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان این حوزه ابلاغ شد.

وی افزود: از شهریور امسال که روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان آغاز شده تا امروز ۶۱۰ میلیارد ریال معادل ۴۱ درصد کل اعتبارات ابلاغی، به متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سفر هفته گذشته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، تاکید شد که مشکل و کمبودی در مورد منابع اشتغال در این استان وجود ندارد و بانک‌های عامل باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: پیرو مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان، جذب کامل اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی ضروری است و دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل باید در این راستا تلاش کنند.

سلامی افزود: شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان به سبب ظرفیت‌های خدادادی و نیروی انسانی جوان، قابلیت توسعه کسب و کارهای خانگی به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد را دارد و با سیاست دولت سیزدهم این مهم در سال آینده با توان بیشتری در استان پیگیری می‌شود.

کد خبر: 66813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =