حمل‌ونقل درون شهری برای معلولان رایگان می‌شود

 حمل و نقل درون شهری دولتی و عمومی برای افراد دارای معلولیت، بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان رایگان می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین،براساس این تفاهم‌نامه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می‌توانند از سامانه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری دولتی و عمومی به‌صورت رایگان و سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی به‌صورت نیم‌بها استفاده کنند و وزارت کار مکلف است اعتبارات لازم را در لوایح بودجه سالانه پیش‌بینی کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه چهارجانبه که بر اساس تبصره (۲) قانون (۵) حمایت از افراد دارای معلولیت نگاشته شده است، ارائه خدمات گردشگری به افراد دارای معلولیت در کشور نیز تسهیل می‌شود.

استفاده از ظرفیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از خدمات ایاب و ذهاب، رفع مشکلات زیرساخت‌های الکترونیکی خدمات، ارائه تورهای گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت، توسعه گردشگری سلامت، توسعه گردشگری در اماکن زیارتی و سیاحتی و امکان حضور افراد معلول و خانواده آنان در سفر، از مزایای این تفاهم‌نامه است.

در سفرهای زمینی و هوایی بلیت نیم بها برای افراد توان‌جو و معلولین ثبت نام کرده ارائه می‌شود؛ سامانه‌های ریلی داخل شهری و خارج شهری نیز با افتتاح حساب بانک پارسیان، دریافت توان کارت و ثبت نام در این طرح مشمول طرح خواهند بود.

براساس این گزارش، در آیین امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی، «علی‌اصغر شالبافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و «مصطفی ضرغامی» عضو هیئت مدیره بانک پارسیان حضور داشتند.

کد خبر: 66824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =