روزانه ۲۳۰ میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی یزد هزینه می‌شود

مدیرکل تامین‌اجتماعی یزد با بیان اینکه تعداد افراد تحت پوشش این اداره کل در استان یک میلیون و ۶۸ هزار نفر است گفت: روزانه بطور متوسط ۲۳۰ میلیارد ریال برای این تعداد در استان هزینه می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی میرزایی در این باره گفت: در سال‌جاری مجموعا در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ۴۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و سرموقع به بیمه‌شدگان تحت پوشش پرداخت شده است.

وی افزود: ۹۱۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت سازمان شامل حمایت‌های درمانی، پرداخت مقرری بیمه بیکاری و پرداخت کمک هزینه ازدواج و غیره به جامعه هدف زیر پوشش تأمین‌اجتماعی این استان و همچنین ۴۰ هزارو ۹۵۰ میلیارد ریال هم در قالب تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی یزد بیان کرد: همچنین از مبلغ یاد شده ۸۷۰ میلیارد ریال هم به دو هزار و ۱۷۰ مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در این مدت پرداخت شده است.

میرزایی به طرح فراگیر بیمه خانوار ایرانی، زنان خانه‌دار و دانشحویان اشاره کرد و گفت: این فرصتی مناسب برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال است که با پرداخت بیمه با درصدهای مختلف مشمول بازنشستگی و دریافت مستمری شوند.

وی ادامه داد: تامین‌اجتماعی خدمات زیادی به افراد تحت پوشش خود ارائه می کند و نیاز است که مسوولان به این سازمان توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی یزد با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت این استان از خدمات تامین‌اجتماعی بهره‌مند هستند، گفت: از جمعیت یک میلیون و ۲۸۹ هزار نفری استان، یک میلیون و ۶۸ هزار نفر زیرپوشش این اداره کل هستند و استان به لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای مقام نخست کشور را دارد.

وی افزود: اکنون تامین‌اجتماعی استان در قالب ۱۶ شعبه، پنج کارگزاری و هشت شعبه اقماری در استان فعالیت دارد و ۲۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه‎ در استان زیرپوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

کد خبر: 66850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =