معرفی پرونده بیش از ۱۴۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به تسهیلات مشاغل خانگی در قم طی سال‌جاری تاکنون پرونده یک‌هزار و ۴۱۰ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید وزیری راد در این باره گفت:‌ از این میان اقدام‌های لازم برای پرداخت تسهیلات به ۷۵۸ مورد به مبلغ ۸۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان انجام شده‌است و این متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تسهیلات مشاغل خانگی در استان قم توسط ۹ بانک صادرات، مهر، ملت، ملی، تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست‌ بانک و رسالت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به این که در سال جاری ۱۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل به متقاضیان در این استان اختصاص پیدا کرده‌است، افزود: عملکرد بانک‌های عامل استان در موضوع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده برای قم در سال جاری را به صورت مستمر رصد می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تمام اعتبارات اختصاص یافته به این بخش مهم اقتصادی را در قالب تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برای حمایت از مشاغل خانگی در استان علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، انجام اقداماتی همچون ارائه مشاوره‌های تخصصی به فعالان عرصه مشاغل خانگی،‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه محلی به‌منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و تلاش برای افزایش سقف اعتبارات در این بخش، تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و فنی و حرفه‌ای در راه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواربهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی و بازاریابی برای محصولات تولید شده در این بخش را نیز در دستور کار دارد.

تعهد اشتغال قم در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۱۸۲ مورد بوده‌است که در همین ارتباط بررسی آخرین آمارهای ثبت شده توسط ۲۹ دستگاه‌ اجرایی استان در سامانه ملی رصد اشتغال نشان می‌دهد ۱۱ هزار و ۴۶۹ مورد اشتغال طی این مدت در قم ایجاد شده که با توجه به این آمار،‌ تعهد اشتغال استان در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۲ درصد محقق شده‌است.

موارد شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود حتما دارای بیمه هستند.

کد خبر: 66851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =