شهرداری ملزم به ساماندهی مراکز ارائه خدمات به حیوانات خانگی شد

یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی» از سوی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش آتیه آنلاین،اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر بررسی یک فوریت طرح « الزام شهرداری تهران به تهیه ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی» را روی میز بررسی قرار دادند و مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: براساس مصوبه‌ای در شورای شهر مراکز دامپزشکی می‌توانستند در پهنه‌های سکونت هم فعالیت داشته باشند و حضور و فعالیت آنها بلامانع بود.

وی با بیان اینکه این مصوبه با منطق شهرسازی سازگاری ندارد، چراکه پهنه‌بندی‌ها باید بگونه‌ای تعریف شود که حداقل مزاحمت برای مناطق مسکونی ایجاد شود، اضافه کرد: پهنه‌های خدمات کار و فعالیت باید در جای مناسب باشد و تداخلی با پهنه های مسکونی نداشته باشد؛ اما حال در تهران برای ساکنان محلات مشکلات ایجاد شده است بگونه‌ای که با فعالیت یک مرکز دامپزشکی مواجه می‌شوند و مزاحمت ایجاد کردند.

عباسی ادامه داد: حالا با این طرح، مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی در پهنه سکونت اجازه فعالیت ندارند و در سایر پهنه‌ها که بیشتر معابر و خیابان‌های اصلی را در برمی‌گیرد، می‌توانند فعالیت کنند.

کد خبر: 66918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =