پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در بهارستان

فرماندار بهارستان اعلام کرد: از مجموع چهار هزار و ۴۸۶ فقره انواع تسهیلات بانکی پرداخت شده امسال در این شهرستان، ۵۳۶ فقره آن با ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به اشتغال بوده‌است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله نوحی در جلسه شورای بانک‌های شهرستان بهارستان با بیان این مطلب افزود: در ۹ ماه گذشته همچنین یک‌هزار و ۷۰۰ فقره وام ازدواج به مبلغ ۳۲۰ میلیاردریال و دو هزار و ۲۵۰ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۱۷۴ میلیارد ریال در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با قدردانی از تلاش کارکنان بانک‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و با اشاره به نقش حساس و چشمگیر بانک‌ها در کشور گفت: بانک ها بر اساس قانون موظفند در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر با متقاضیان مشاغل خانگی معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه همکاری کنند.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه یکی از دستورالعمل‌های مهم کشور و مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، موضوع ازدواج، فرزندآوری و افزایش جمعیت است، افزود: برای دستیابی به این مهم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و یکی از این پتانسیل‌ها، موضوع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است.

وی بر سخت گیری نکردن بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات در کمترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: بانک‌ها در تامین سرمایه برای واحدهای تولیدی، پرداخت تسهیلات مسکن، ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی و قرض‌الحسنه به مردم و به ویژه قشر آسیب‌پذیر باید بیشتر تلاش کنند و در صورت پرداخت نکردن وام، دلایل مخالفت با پرداخت را مستند به متقاضی اعلام کنند.

نوحی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان بهارستان ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد تأسیس شعبه جدید بانک‌ها در مناطق مختلف شهرستان ضرورت دارد تا تکریم ارباب رجوع و تسهیل در روند تسهیلات اعطایی به آنها در اولویت کار بانک‌ها قرار گیرد.

وی به دو رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: بانک‌های عامل شهرستان در حوزه مشارکت می‌تواند به امر برگزاری انتخابات کمک کنند.

فرماندار بهارستان یادآور شد: مدیران بانک‌ها موظفند در حوزه‌های که نارضایتی هست آسیب‌شناسی و برای رفع آن‌ها اقدام کنند و با جهاد تبیین و تشریح اقدامات نظام امیدآفرینی شود تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و دو بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستان‌های پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

کد خبر: 66984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =