بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است، گفت: با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است؛ اما با این وجود این موضوع را پیگیری می‌کنم.

به گزارش آتیه آنلاین،انسیه خزعلی در همایش بزرگداشت مقان زن و تقدیر از ۱۸ استاد و پژوهشگر خانم پراستناد دانشگاه تهران که امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه برگزار شد، از ارائه تسهیلات و اعتبارات به زنان به ویژه زنان آسیب‌دیده در سفرهای استانی دولت خبر داد و گفت: کار دیگری که در حوزه بودجه برای زنان در دولت انجام دادیم یک درصد تکلیفی است که این بودجه سال گذشته به‌جز فصول یک، ۴ و ۶ بود، اما امسال اگر چه ادغام شده است اما میزان آن سه برابر بودجه سال گذشته شده است. امیدوار هستیم با این تصویب‌ها و سایر کارهایی که برای زنان انجام می‌دهیم شاهد رشد و پیشرفت حوزه زنان باشیم.

وی در ادامه باید زنان تاثیرگذار در هر حیطه و موضوع اعم از هنر، فرهنگ، رسانه، علم، فناوری، آموزش و پرورش و غیره را شناسایی کنیم،گفت: با معرفی این زنان موفق می‌توان علاوه بر ایجاد هم‌افزایی بین آنها، می‌شود در صورت لازم حمایت‌ها و تسهیلات لازم را برای پیشرفت این زنان موفق انجام داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه برای حضور زنان در مدیریت‌ها نباید منعی وجود داشته باشد، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار با زنان اعلام کردند که باید شایسته سالاری مد نظر قرار بگیرد و نه جنسیت. این دولت هم در این مسیر گام نهاده و بازخورد خوبی از مشارکت زنان در مسئولیت‌ها داشتیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه باید بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و بیمه زنان باردار را داشتیم،افزود: با این وجود تا زمانی که بودجه این امر تامین نشود، نمی‌شود کاری کرد هر چند که ساختارهای این موضوع باید اصلاح شود، اما اجرای آن نیاز به تخصیص بودجه است. ضمن اینکه برای عملیاتی کردن قانون‌های جمعیت و خانواده اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خزعلی در پایان با اشاره به اینکه شغل منعطف هم در شورای برنامه ریزی زنان تصویب شده است،گفت:در حال رایزنی برای سیاستگذاری و اجرای این امر هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: تخفیف‌هایی برای زنان در این خصوص صورت گرفته است؛ اما با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است و فکر نمی‌کنم تخفیف‌های دیگری در نظر گرفته شود، اما با این وجود این موضوع را پیگیری می‌کنم.

کد خبر: 67022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =