تبریک مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی سالروز میلاد مسعود حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر را به ملت بزرگ ایران به‌ویژه بانوان کشور و زنان شاغل در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی و نیز بانوان بیمه‌شده و مستمری‌بگیر این سازمان تبریک گفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، متن پیام تبریک «میرهاشم موسوی» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ فصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ إِنَّ شانِئَکَ هُوَ الاْبْتَرُ

زندگی کوتاه اما بسیار پربار و درس‌آموز دخت گرامی واپسین فرستاده الهی؛ حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، در سپهر معرفت بشری معنای دیگرگونه‌ای به جایگاه و نقش «زن و مادر» بخشیده است و میلاد زهره درخشان آسمان عصمت و طهارت، به‌مثابه پیدایش هویتی ممتاز در پهنه عالم امکان است. وجود مقدس دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص)، اسوه جاودانه طهارت، تقوی و معنویت، شجره طیبه‌ای است که برکت وجودش در جایگاه ام‌الائمه، سرچشمه محبت و مودت مؤمنانی است که در نظام هستی در پی معنای واقعی حیات هستند. سیره و سنت زندگی درخشان ام‌ابیها، برای همه بانوان جهان و به‌ویژه زنان مسلمان، یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای «زن و مادر» در فرهنگ اسلامی است.

نام‌گذاری روز ولادت این بانوی بی‌همتا به‌عنوان روز مادر و روز زن، اتفاقی مبارک است که مقام رفیع مادران و زنان را به سرچشمه نورانی عفت، پاکدامنی و حیا متصل می‌کند؛ صدیقه طاهره (س) بانویی است که پاکدامنی و حیا، شرف از او یافت و مادری است که صبر، مهر و ولایت‌مداری وامدار او است؛ بانویی که زاده برترین خلقت هستی، همسر امام الائمه و مادر امامت و ولایت (ع) بود و در بذل و بخشش، دیگران را بر خود و خانواده مقدم می‌دانست.

سیره و روش زندگی پربار حضرت زهرا (س)، سرشار از نکاتی است که هریک می‌تواند الگویی ارزشمند برای زنان مسلمان و همه بانوان باشد تا اقتدا به آن الگو و اسوه دیانت، مهرورزی، صداقت، نجابت و حیا؛ چراغ راه زندگی و مسیر نجات برای همه زنان و مردان دیندار و عاقبت‌اندیش باشد. در دنیای امروز که مسیر توسعه و پویایی جامعه از رشد و بالندگی زنان جامعه می‌گذرد و نقش بی‌بدیل و ممتاز آنان در پرورش انسان‌های نیکوسرشت که زیربنای تعالی و رشد کشور در همه ابعاد، از اقتصاد تا فرهنگ هستند، انکارناپذیر است؛ زنان برای نقش‌آفرینی در جامعه در کنار مدیریت نهاد خانواده، الگویی برتر از فاطمه (س) ندارند. زنان و مادران ایرانی که حضرت فاطمه (س) را به‌عنوان اسوه و نماد والای زن و مادر برگزیده‌اند، با نقش‌آفرینی در همه عرصه‌های تاریخی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع و مقدس و دفاع از اسلام و انقلاب، نشان داده‌اند که مهم‌ترین سهم از آینده روشن کشورمان به دست زنان ایران‌زمین نقش زده خواهد شد.

در سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی نیز زنان و مادران؛ هم به‌عنوان بخشی از جامعه هدف این سازمان و هم در جایگاه بخشی مهم و تأثیرگذار از کارکنان بخش‌های مختلف درمانی، بیمه‌ای و اقتصادی این سازمان، نقش و حضوری پررنگ و سازنده دارند که شایسته تحسین و قدردانی مضاعف است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد سردار رشید اسلام فرزند و پیرو خلف حضرت فاطمه زهرا (س) سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که این ایام مصادف با سالروز شهادت آن سرباز شجاع اسلام است، سالروز ولادت با سعادت بانوی بزرگ اسلام را به تمامی بانوان ایران زمین به‌ویژه زنان و مادران فعال در بخش‌های مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی و نیز همسران کارکنان گرامی سازمان و همین‌طور به زنان و مادران بیمه‌شده و مستمری‌بگیر ذی‌نفع این سازمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

میرهاشم موسوی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

کد خبر: 67044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =