مکتب سردار سلیمانی به ما درس ایستادن پای ولایت تا شهادت را می‌آموزد

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: مکتب سردار سلیمانی، در حقیقت همان مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب اسلام ناب محمدی و مکتب ناب زهرایی است که به ما درس ایستادن پای ولایت تا شهادت را می‌آموزد.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در محفل انس با قران و شهدا و تقدیر از منتخبان مرحله مقدماتی و جامعه قرآنی این سازمان با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل‌ها، گفت: حضرت امام (ره) به تنهایی برای احیای ولایت قیام کردند و به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسیر احقاق و تبیین ولایت امیرالمومنین علی (ع) به شهادت رسیدند، در مسیر احیای ولایت قیام کردند. این مکتب به ما ولایت‌پذیری و پای ولایت ماندن را می‌آموزد.

در این مراسم که با حضور نفرات برگزیده مرحله مقدماتی درون‌دستگاهی بیست‌وپنجمین مسابقات قرآن سازمان تأمین‌اجتماعی و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان در مجتمع نگین‌غرب تهران برگزار شد؛ افزود: نکته دیگری که مکتب حاج قاسم و مکتب فاطمه زهرا (س) به ما می‌آموزد، دفاع از محرومان و مستضعفان است که البته برگرفته از آیات قران است. مستند است که حضرت فاطمه زهرا (س) برای خدمت به مستضعفان و محرومان جامعه از خودشان می‌گذشتند. بر اساس آموزه‌های این مکتب بود که حضرت امام فرمود من یک تار موی کوخ‌نشینان را با تمام دنیای مستکبران عوض نمی‌کنم.

اسفندیاری ادامه داد: حاج قاسم سرباز بدون مرز ایران، برای دفاع از محرومان و مستضعفان بود. در همین چارچوب، امروز خدمت بدون منت به مردم و تکریم ارباب‌رجوع، یکی از مسائلی است که در سازمان‌ها و ادارات ما باید مورد توجه قرار گیرد و چهره‌های قرآنی باید به ترویج این فرهنگ کمک کنند. وقتی درباره ضرورت امر به معروف و نهی‌از منکر و رعایت عفاف و حجاب می‌گوییم، منظور در کل حوزه‌هاست. همکاران قرانی باید به کل معروفات و منکرات توجه داشته باشند؛ نمی‌توان بخشی از دین را گرفت و بخش دیگر را رها کرد. این آموزه‌ای قرانی در مکتب فاطمه زهرا (س)، حضرت امام و حاج قاسم است. برخورد نامناسب با ارباب رجوع هم یک منکر است. کسی که به ما مراجعه می‌کند ما را در موضع حاکمیت می‌بیند و از این منظر، نوع برخورد موضوعی جدی است که همکاران ما به‌ویژه در حوزه درمان باید خیلی به آن دقت کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: خروجی عبادات و قرائت قران، باید احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، کمک به یکدیگر، دفاع و یاری مظلومان و مبارزه با مستکبران باشد. این چیزی است که مکتب حضرت فاطمه زهرا (س)، مکتب امام خمینی و مکتب حاج قاسم سلیمانی به ما می‌آموزد. اگر این اتفاق نیفتد، قرآن خواندن ما و نهج‌البلاغه و مفاتیح خواندن ما با نخواندنش تفاوتی ندارد.

در این مراسم همچنین یکی از مسئولان عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: در دفاع مقدس ۵۳ کشور به صدام کمک می‌کردند و در جنگ با سلفی‌ها و وهابی‌ها بیش از ۸۰ کشور، داعش را همه‌جانبه پشتیبانی کردند ولی کسانی که در مقابل آنها مقاومت و ایستادگی کردند به تعبیر قران به سفتی و سختی فولاد بودند. در قران آمده است که فرعون هم می‌خواست جلوی تولد حضرت موسی (ع) را بگیرد، ولی نتوانست چون تقدیر خدا چیز دیگری بود.

در این مراسم، از منتخبان مرحله مقدماتی درون دستگاهی و جامعه قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر شد.

کد خبر: 67058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =