تحقق اشتغال در سیستان و بلوچستان نظارت و راستی‌آزمایی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در دولت سیزدهم با مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کار پایش و نظارت بر وضعیت اشتغال در نقاط مختلف کشور از جمله این استان انجام می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل‌احمد سلامی در جلسه کمیته اشتغال شهرستان دشتیاری بیان کرد: فرآیند صحت‌سنجی آمار اشتغال در چند مرحله انجام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند طرح‌هایی که به هر دلیل در سامانه رصد اشتغال برگشت خوردند را تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال دشتیاری در سال‌جاری، یک‌هزار و ۱۵۵ نفر هست که تا امروز اطلاعات ۶۵۹ شاغل جدید در حوزه این شهرستان در سامانه رصد ثبت شده است گفت: آمار اشتغال ثبت شده برای دشتیاری در سامانه رصد متناسب ظرفیت و قابلیت‌های این شهرستان نیست و نیاز است تا تلاش و همکاری بیشتری انجام پذیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر تشکیل تعاونی‌های کشاورزی، دهیاری و دانش آموزی در دشتیاری، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال با اولویت طرح‌های تعاونی و پشتیبان مشاغل خانگی در استان هدف‌گذاری شده است.

سلامی افزود: هنر زنان سوزن دوز دشتیاری می‌تواند عامل جهش اشتغال منطقه به‌ویژه در حوزه مشاغل خانگی و ترویج فرهنگ فاخر مد و لباس ایرانی شود و در این‌باره تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان و کارآفرینان این حوزه پیش‌بینی شده و پرداخت خواهد شد.

فرماندار دشتیاری نیز در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد دریا محور، گردشگری، کشاورزی و صنایع آبزی‌پروری از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی این شهرستان به شمار می‌رود گفت: با وجود این قابلیت‌ها، در شهرستان دشتیاری باید کار بصورت جهادی و بین بخشی انجام شود تا ثمره این کارها در زندگی مردم و اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.

محمدعلی رأفت افزود: نیاز به احیای فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان به‌شدت ضروری است، چون آسیب به مشاغل رسمی و گرایش به کسب و کارهای کاذب و کمبود نیروی کار را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: یک شرکت تعاونی دهیاری در حوزه این شهرستان تشکیل و دو شرکت تعاونی دیگر فرآیندهای قانونی را برای راه‌اندازی طی می‌کند که با فعالیت این تعاونی‌ها، روند توسعه و عمران شهرستان شتاب می‌گیرد.

کد خبر: 67151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =