دانش‌بنیان‌ها در اولویت هوشمند کردن نظام توزیع گاز قرار دارند

معاون وزیر نفت با با اشاره به پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز، گفت: برای هوشمند کردن نظام توزیع گاز کشور نیاز به چهار میلیارد دلار اعتبار است که به این منظور دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار دارند.

به گزارش آتیه آنلاین،مجید چگنی امروز (یکشنبه) در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام کاربردی صنعت گاز افزود: قانون جهش دانش‌بنیان، قانون بسیار خوبی است که به وسیله آن می‌توانیم به یکی از کشورهای مترقی در جهان تبدیل شویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اکنون ۷۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

وی ادامه‌داد: مجموع قراردادهای دانش‌بنیان نیز باید به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برسد و با مجوز ۶۰ میلیون یورو «ساخت بار اول» و ساخت ۴۰ قلم کالای راهبردی، صرفه‌جویی ۲۵۰ میلیون دلاری انجام می‌شود که اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

چگینی با اشاره به پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز، گفت: برای هوشمند کردن نظام توزیع گاز کشور نیاز به چهار میلیارد دلار اعتبار است که به این منظور دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار دارند.

وی بیان‌داشت: اکنون ۶ استان به صورت آزمایشی انتخاب شده‌ است که در تلاشیم این پروژه به سرتاسر کشور بسط یابد.

کد خبر: 67156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =