تکذیب اخبار خودرویی، بورس را بی‌رمق کرد

روز یکشنبه «هفدهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱.۱۰۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با افزایش ۲.۹۳۱ واحدی در محدوده ۷۶۰ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶ میلیارد ورقه سهم طی ۳۶۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۲ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان توسعه معادن غدیر، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای معدنی و صنعتی چادرملو، همراه اول، معدنی و صنعتی گل‌گهر و گسترش نفت و گار پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افزایش ۶۱ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۹ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهرصادرات، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گروه انتخاب الکترونیک آرمان و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بیمه پاسارگاد، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه و سیمان ساوه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افتی ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تراز منفی ۴۲ میلیارد تومانی در سهام و حق تقدم ثبت کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۳۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

با تکذیب اخبار پیرامون بازار و صنعت خودرو امروز شاهد کم‌رمق شدن تابلوهای معاملاتی بودیم و مثبت‌های بازار سهام زیاد دوام نیاوردند. با این ارزش معاملات نمی‌شود انتظار زیادی از مثبت‌های بازار داشت و نیاز به رشد ارزش معاملات سهام و حق تقدم است که امروز این اتفاق رخ نداد.

حتی ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۴ هزار میلیارد تومان رفت که زیاد قابل قبول نیست. به لحاظ تکنیکالی هم شاخص کل جای مهمی قرار دارد و در صورت شکست ناحیه فعلی احتمالا فروشندگان جدیدی روی تابلوهای معاملاتی فعال شوند.

کد خبر: 67158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =