پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال مستمری صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی از پرداخت ۵۲۶ میلیارد ریال مستمری در ۹ ماهه امسال به اعضای زیر پوشش این سازمان بیمه‌گر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بیدی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران در ۹ ماهه امسال نسبت سال گذشته، از رشد ۵۵ درصدی میزان مستمری پرداختی امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: این تعداد مستمری‌بگیر در ۹ ماهه پارسال ۲۹۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال حقوق دریافت کردند و اکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان این صندوق حقوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: در مجموع این تعداد مستمری‌بگیر ۹۰ میلیارد ریال به حساب صندوق واریز کردند اما تاکنون صندوق یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال بابت حقوق به آنان واریزی داشته است و دریافت حقوق برای این بیمه‌شدگان نیز ادامه دارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی با بیان اینکه از مجموع مستمری‌بگیران ۶۲۴ نفر از کار افتاده، ۵۶۲ نفر بازنشسته پیش از موعد و یک هزار و ۱۴ نفر مستمری سالمندی می‌گیرند گفت: دو هزار و ۳۱۲ خانوار نیز به علت فوت سرپرست، مستمری دریافت می کنند؛ مستمری‌بگیران فوتی و از کارافتاده ها از سال ۸۴ تاکنون، پیش از موعدها از ۶ سال گذشته و بازنشستگان نیز در سال‌های اخیر از خدمات بیمه‌ای برخوردار شدند.

بیدی ادامه داد: در مجموع ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت استان مشمول صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی هستند که تلاش می کنیم این افراد را جذب کنیم. در حال حاضر ۷۷ هزار نفر از روستاییان استان زیر پوشش این صندوق هستند که ۱۷ هزار نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ضریب پوشش بیمه اجتماعی در استان ۴۳ درصد است، یادآور شد: این صندوق هشت سطح درآمدی دارد که در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می‌کند.

خراسان شمالی ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 67164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =