کوچ نقدینگی از بورس به بازار ارز و سکه

روز یکشنبه «هفدهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با افت نزدیک به هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۸۰۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با کاهش ۴۲۱ واحدی در محدوده ۷۵۹ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۴۰۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۲ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ایران‌خودرو، معدنی و صنعتی گل‌گهر، مخابرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس اما در معاملات امروز با افزایش ۴ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۹۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای انتخاب الکترونیک آرمان مادیران، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، بیمه دی و پالایش نفت لاوان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، تولید نیروی برق دماوند و سرمایه گذاری مس سرچشمه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشدی ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات خُرد سهام و حق تقدم به رقم ۴.۲ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۱۰۱ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

تغییر جدیدی در وضعیت کلان بازار سهام ایجاد نشده و به نظر پول‌های حقیقی خارج شده از صندوق‌های درآمد ثابت هم مقصدی غیر از سهام و حق تقدم داشتند، که بازار طلا و سکه محتمل‌ترین گزینه‌ها در این‌باره هستند.

در لحظات آخر معاملات امروز، فشار فروش مضاعفی روی کلیت بازار ایجاد شد و بسیاری از نمادها رنج‌های منفی بدی خوردند که همین موضوع احتمالا نیمه اول بازار فردا را پر عرضه خواهد کرد، باید دید بازارساز برنامه‌ای تغیر وضعیت بورس دارد، یا اینکه همچنان شاهد روند منفی در بازار سهام خواهیم بود.

کد خبر: 67197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =