پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد اشتغال خانگی خانواده‌های زندانیان در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد مشاغل خانگی، به خانواده‌های زندانیان و افراد آسیب دیده استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری در دیدار با مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد گفت: با توانمندسازی و ایجاد اشتغال زندانیان زمینه کاهش آسیب اجتماعی در جامعه فراهم خواهد شد.

وی کسب درآمد برای خانواده‌های زندانیان و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی زندانیان در پایان دوران محکومیت را مهم دانست و با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان در ادارات، سازمان‌ها، مراکز خصوصی و اصناف و بازاریان، گفت: زندان‌ها باید به مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل شوند؛ چراکه با آموزش، فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات، زمینه پذیرش زندانیان در جامعه فراهم خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های ادارات تابعه وزارت کار در استان و بخش خصوصی در جهت کمک به اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده آنان استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: اشتغال زندانیان در زمان حبس علاوه بر ایجاد امید و انگیزه کافی برای آزادی و ورود به جامعه، باعث بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های آنان نیز می‌شود.

مجتبی محمدی، مدیرکل زندان های استان کردستان نیز از حمایت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد اشتغال و کسب درآمد ثابت برای زندانیان و خانواده‌های آنان تقدیر کرد و در این رابطه گفت: راه‌اندازی کسب و کار و توسعه اشتغال برای زندانیان، هدف اصلی اداره کل زندان‌ها است تا زندانیان بتوانند حرفه‌ای را فرا گرفته و بعد از سپری کردن دوره محکومیت خود، به جامعه بازگردند و از آموزش‌ها و اشتغال در زندان برای ادامه زندگی خود و خانواده‌هایشان بهره ببرند.

در پایان این دیدار لوح تقدیر محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر کار به پاس خدمات جهادی مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از کارکنان این اداره کل در فراهم کردن بستر اشتغال و کارآفرینی زندانیان اهدا شد.

کد خبر: 67201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =