فعالیت ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی در استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشست با اعضای جدید اتاق تعاون استان، گفت: تعاونی‌ها بهترین پایگاه برای ایجاد رشد اقتصادی متوازن و موجبات ایجاد اشتغال پایدار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در نشست هم‌اندیشی با اعضای جدید هیات رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه در محل دفتر مدیرکل با بیان اینکه بخش تعاون ظرفیت بی نظیری برای توسعه استان محسوب می شود، بیان کرد: تعاونی‌ها می توانند بهترین پایگاه برای ایجاد رشد اقتصادی متوازن بوده و در تمامی زمینه‌ها می‌توانند موجبات اشتغال پایدار را فراهم کنند.

وی افزود: اگر در این حوزه برنامه محور و با یک نقشه راه مشخص حرکت کنیم می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی استان را مرتفع کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اتاق تعاون بزرگترین تشکل مردمی حوزه تعاون در استان است، گفت: انتظار می‌رود اتاق تعاون در استان سیاست‌ها و اهداف تعالی بخش تعاون را پیگیری کند و به سرانجام برساند.

وی سند توسعه بخس تعاون، گام بزرگ دولت سیزدهم به‌ منـظور افزایش شتاب سهم بخش تعاون در اقتصاد استان دانست و گفت: با اجرای توسعه بخش تعاون، قطعاً سطح اشتغال مولد با تأکید بر مالکیت و مدیریت نیروی کار به معنی حذف فاصله کارگر و کارفرما افزایش خواهد یافت.

وی ارتقا فرهنگ تعاون به منظور آشنایی مردم با ظرفیت‌های بخش تعاون را مهمترین عامل رونق تعاونی‌ها و رسیدن به سهم ۲۵ درصدی آن در اقتصاد دانست و ادامه داد: با فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه می‌توان مردم را از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی بخش تعاون آشنا کرد و با تشویق مردم به تفاهم و همفکری در سرمایه‌گذاری در قالب بخش تعاونی راه تعامل و همدلی در جامعه هموار شده و در سایر زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز این روند نهادینه شود.

جلیل کرم، رئیس اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان، گفت: بیشتر این تعاونی ها عضو اتاق تعاون هستند.

وی به روحیه تعاون و مشارکت جمعی در توسعه اقتصاد استان اشاره کرد و ادامه داد: حوزه تعاون می‌تواند با تجمیع و هدایت سرمایه‌های کوچک، انجام فعالیت‌های بزرگ و گسترش اقتصاد استان را فراهم کند و این مهم در سند توسعه بخش تعاون مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس اتاق تعاون استان ضمن اعلام آمادگی همکاری و همراهی همه جانبه در اجرای سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون در استان، گفت: اعضای جدید هیات مدیره تعاونی به جهت آنکه از سوی نمایندگان خود در تعاونی ها انتخاب شده‌اند، قدردان مسئولیت‌های اجتماعی هستند و در جهت خدمت‌رسانی به مردم و رضایت خداوند تلاش خواهند کرد.

کد خبر: 67227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =