تحقق ۳۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بخش تعاونی آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی از تحقق ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری رسمی و ثبت شده در بخش تعاونی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی دهقانی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۷۷ تعاونی در آذربایجان غربی گفت: ارزش دارایی تعاونی‌های استان مبلغی بالاتر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال‌زایی بخش تعاونی در آذربایجان غربی ۳۴ هزار نفر است، ادامه داد: ۱۲۷ هزار نفر در استان عضو تعاونی‌ها هستند و امسال ۳۵ تعاونی به مجموع تعاونی‌ها افزوده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی امسال راه‌اندازی ۴۵ تعاونی بوده است، افزود: با راه‌اندازی این تعاونی‌ها برای یک هزار و ۱۳۴ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و پیش‌بینی‌ها ۱۰۰ درصد محقق شده است.

دهقانی با بیان اینکه این تعاونی‌ها در بخش مشاغل خانگی، مبادلات مرزنشینان، تولید و توزیع محصولات کشاورزی فعال هستند گفت: تعاونی‌های مختلفی در قالب مدارس غیرانتفاعی و خدمات آموزشی تاسیس شده‌اند؛ در این زمینه واگذاری حداقل ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی و اماکن آموزشی در مواقعی که استفاده نمی‌شود، از طریق انعقاد قرارداد با اولویت شرکت‌های تعاونی کارکنان همان مدارس نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های مختلف در بخش زنان و فارغ‌التحصیلان این بخش هم افزود: ۱۲۴ تعاونی در این راستا در استان فعال هستند که بیش از ۹۰۰ نفر عضو داشته و توانسته‌اند برای یک هزار و ۳۴۲ نفر در بخش‌های قالی بافی، مشاغل خانگی و خدمات آرایشگری اشتغال‌زایی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: در بخش فن‌آوری اطلاعات و تحقیقات و پژوهش هم ۱۴ تعاونی فعال هستند که ۷۵ نفر اعضا داشته و توانسته برای ۱۱۲ نفر اشتغال‌زایی داشته باشد.

۳۴ هزار نفر عضو تعاونی‌های این استان هستند که دستگاه‌های دولتی نیز سهم مهمی در تشکیل این تعاونی‌ها ایفا می‌کنند.

کد خبر: 67245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =