برگزاری دوره کارگاه آموزشی با رویکرد "کاربرد نقاشی در توانبخشی" در بهزیستی استان بوشهر

با هدف ارتقاء توانخواهان مبتنی بر جامعه روستایی در بخش( CBR )، کارگاه آموزشی هنرهای تجسمی با رویکرد نقاشی در توانبخشی در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی بهزیستی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، در این کارگاه آموزشی، حیدر عزیزنژاد، سرپرست بهزیستی استان بوشهر ضمن ضروری دانستن راه‌اندازی و تجهیز اتاق هنر در مراکز توانبخشی جهت فعالیت‌های هنری مستمر و آموزش به توانخواهان گفت : یکی از بارزترین و مهم‌ترین روش در تقویت مهارت های معلولان آموزش‌های لازم در بستر هنر به عنوان یک درمان غیر دارویی در بهبود سلامت روح و روان این عزیزان و خارج کردن آن‌ها از انزوا و تشویق جهت مهارت‌های فردی در جامعه است.

عزیزنژاد در ادامه به آمار معلولان تحت پوشش در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر معلول شناخته شده از خدمات تخصصی بهزیستی استان بهره می‌برند که اولویت کاری و برنامه‌ریزی این سازمان بر توانمندسازی و آموزش مهارت‌های فردی برای این قشر در جامعه در دستور کار قرار دارد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر با یادآوری اینکه معلولان انگیزه و توانایی بسیار بالایی در سطح جامعه دارند بیان کرد: هیچ وقت معلولیت به عنوان محدودیت شناخته نشده، زیرا افراد دارای معلولیت بارها ثابت کرده‌اند با همت، ممارست و تلاشی که در این راستا از خود نشان داده‌اند توانسته‌اند در عرصه‌های علمی موفق و در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در بیاورند.

حسین مفیدی، مدرس این دوره به فعالیت توانبخشی در حوزه هنر پرداخت و گفت: برنامه توسعه و تجهیز اتاق‌های هنر درمانی سازمان بهزیستی از سال ۹۴ با مراکز روزانه شروع شده و در سه حوزه هنر درمانی، تجسمی موسیقی درمانی و نمایشی، این کار در حال انجام است.

وی به دوره آموزشی در سطح کشور جهت مربیان، کارشناسان و مددکاران اشاره کرد و افزود: استفاده از روش‌های هنری و بکارگیری این شیوه‌ها در امور توانبخشی کاری هست که در حال انجام است و تاکنون نزدیک به پنج هزار مربی در کشور آموزش دیده‌اند که پس از دوره آموزش، نزدیک ۵۴ هزار نفر توانجو از طریق مربیان آموزش دیده آموزش لازم را فرا گرفتند.

کد خبر: 67272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =