بورس دوباره با جذب نقدینگی جان گرفت

روز چهارشنبه «بیستم دی‌ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۴ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۴.۵۹۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۵.۶۴۳ هزار واحدی در محدوده ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۴۰۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۴ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، شرکت ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و پالایش نفت بیشترین تاثیر مثبت و معدنی و صنعتی گل‌گهر و معدنی و صنعتی چادر ملو بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۶۸ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۳۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۳۱۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۸.۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پویا زرکان آق‌دره، حمل و نقل گهرترابر، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای انتخاب الکترونیک آرمان و پخش البرز بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با رشد ۳۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۶۵ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تراز منفی ۴۶۴ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

خروج سنگین پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت آن هم در آخرین روز کاری هفته، نشان‌دهنده این موضوع است که پول هوشنمند در حال ورود دوباره به بورس است، زیرا این روزها انتظارات تورمی نیز افزایش پیدا کرده و خود را در رشد بهای طلا و ارز در بازار نشان داده است، این مسائل باعث شد امروز بعد از مدت‌ها شاهد مثبت شدن تراز پول‌های حقیقی در صندوق‌های درآمد ثابت باشیم.

فروشندگان بازار سهام این روزها دلیلی برای فروش ندارند و به احتمال بالا با کوچکترین ورود پولی شاهد رشد خوبی در بازار سهام خواهیم بود، ولی تا آن زمان احتمالا بورس رنج‌های فراوانی خواهد زد و به نوعی سهام‌داران را خسته می‌کند.

کد خبر: 67277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =