کسب رتبه اول تحقق تعهد اشتغال ساوه در استان مرکزی

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه  از کسب رتبه اول تحقق تعهد اشتغال این شهرستان در سامانه رصد در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی الیاسی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که با حضور استاندار استان مرکزی برگزار شد با بیان اینکه ساوه به واسطه موقعیت و پتانسیل‌های استراتژیک خود در صنایع غیرنفتی و تولید، نقش ویژه‌ای را در رفع کاهش نرخ بیکاری استان‌های همجوار ایفا می‌کند گفت: این شهرستان در بخش زراعت، باغی و دامداری رتبه اول استان را دارد و به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان مرکزی ۲۰ درصد جمعیت این خطه را در خود جای داده است.

وی افزود: در ۴۸۶ واحد صنعتی و ۸۹ واحد معدنی فعال این شهرستان ۴۰ هزار نفر نیروی کار مشغول فعالیت هستند که این ویژگی‌ها آن را تبدیل به نگین درخشان استان مرکزی و قطب اقتصاد غیرنفتی کشور کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه بیان کرد: این شهرستان در نیمه نخست سال جاری توانست با تحقق تعهد ۱۰۰ درصدی سهمیه خود در سامانه رصد اشتغال رتبه اول استان را کسب کرده و از ۳۱ استان کشور، ‌نیروی کار در آن فعالیت می‌کند که به واسطه این مساله در کاهش نرخ بیکاری سایر مناطق نیز نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: نزدیکی به پایتخت، قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، خوشنامی در سرمایه گذاری و اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران، باعث حضور فعالان اقتصادی متعددی از نقاط مختلف کشور در این شهرستان شده است و در راستای تقویت این مساله سه راهبرد اساسی از سوی تیم اقتصادی شهرستان دنبال می‌شود.

الیاسی گفت: در توسعه فعالیت‌های تولید و اشتغال در شهرستان از سرمایه‌گذاری در بخش صنایع غیر آب بر و هایتک به صورت ویژه حمایت می‌شود و در کنار آن رعایت مسائل زیست محیطی نیز اهم اولویت‌ها است.

کد خبر: 67312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =