رشد خزنده بورس

روز یکشنبه «بیست و چهارم دی‌ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۶ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۹۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۶.۷۵۷ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۹۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۳.۸۳۹ واحدی در محدوده ۷۶۷ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۴۸۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای پتروشیمی پارس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، توسعه معادن و فلزات و میین انرژی خلیج فارس نیز بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۲۵۲ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۷.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۶۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمرآریاساسول، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، مدیریت امید تابان هور، فولاد ارفع و مادیران بیشترین تاثیر مثبت و نماد گروه انتخاب الکترونیک آرمان، حمل و نقل گهرترابر سیرجان و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست پول‌های حقیقی سنگین با شدت بیشتری در حال خارج شدن از صندوق‌های درآمد ثابت هستند و بازارهای موازی در حال رشد به نظر همچنان مقصد این پول‌هاست که صندوق‌های طلا و کالایی بورسی هم این چند وقت توسط این پول ها تحرکاتی در آن‌ها رخ داده است.بازار سهام اما با وجود رشد خزنده فعلا حرکت کندی را در پیش گرفته و به نظر مثل سیکل‌های تورمی قبلی در انتهای چرخه تورمی رشد خود را انجام خواهد داد، همین مسئله فروشندگان را در بازار سهام کم کرده و منفی‌های بورس فروشندگان قوی ندارد.

کد خبر: 67344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =