رشد ۴۱ درصدی زنان بیمه‌شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

رشد ۴۱ درصدی شمار زنان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم دستاورد دیگری از خدمات گسترده این صندوق در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، اکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند. داده‌های آماری تیرماه ۱۴۰۲ این صندوق نشان می‌دهد که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد را مردان و حدود ۷۰۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

براساس این آمارها، از کل بیمه‌شدگان فعال با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر نیز یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن هستند.

همچنین با توجه به اینکه جذب بیمه‌شدگان در این دولت رشد خوبی را در پیش گرفته بیش از ۶۱۳ هزار نفر بیمه شده جدید به جمع بیمه‌شدگان این صندوق افزوده شده است. پوشش بیمه‌ای حوزه زنان نیز با رشد ۴۱ درصدی نشانگر توجه زنان به مسأله تحت پوشش قرار گرفتن بیمه است تا این زنان ضمن بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای در دوران بیمه‌پردازی، امکان بازنشستگی پس از پایان دوران بیمه‌ای خود را داشته باشند.

افزایش جمعیت بیمه‌پردازان زن در دولت سیزدهم

«بیت‌الله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیشتر به اقدامات مناسب دولت سیزدهم در راستای افزایش جمعیت بیمه‌پرداز در این صندوق اشاره کرد و گفت: از زمان استقرار دولت، جذب زنان در این صندوق سرعت بیشتری گرفت به صورتی که اکنون ۴۱ درصد جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را زنان تشکیل می‌دهند.

برقراری بیان کرد: به همین منظور اجرای قانون بیمه رایگان زنان دارای سه فرزند و بیشتر برای ترغیب زنان به بیمه‌پردازی اجرایی می‌شود. این قانون می‌تواند آینده روشنی را برای مادران فراهم سازد زیرا در سنین بازنشستگی، مستمری از صندوق دریافت می‌کنند و می‌توانند زندگی بهتری را داشته باشند. بازنشستگی و دریافت مستمری برای همه افراد امری ضروری است همانگونه کهپوشش بیمه‌ای می‌تواند آینده آنان را تضمین کند.

صندوق جوان بیمه اجتماعی کشاورزان

با توجه به وجود ۱۸ صندوق بازنشستگی و بیمه‌های در کشور، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر به شمار می‌رود. در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده تنها ۱۸۴ هزار بازنشسته تحت پوشش دارد. همین موضوع نشان‌دهنده جوان بودن آن است.

رشد شمار بیمه‌شدگان به ویژه زنان می‌تواند همچنان در راستای پایداری و ماندگاری صندوق و از طرفی دیگر افزایش ضریب پشتیبانی آن تاثیرگذار باشد. اکنون مسیر اقدامات صندوق به شیوه‌ای پیش رفته که نسبت پشتیبانی آن حدود ۱۰ است.

«سجاد طاهری» معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این‌باره در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: این صندوق در دولت مردمی سیزدهم دوره متفاوتی را تجربه کرده و همزمان با رویکرد تحولی دولت در بخش‌های مختلف تحول را در عمل در داده‌ها و شاخص‌های آماری صندوق به دست آورده است و ۲ سال بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت.

طاهری افزود: در مرحله اول برنامه راهبردی پنج‌ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تدوین و ترسیم شد. مجموعه این اقدامات برنامه راهبردی و عملیاتی را جهت مشخص کردن مسیر حرکتی صندوق در بازه پنج‌ساله در اختیار قرار داد.

او همچنین افزود: این برنامه، پایه راهبری صندوق در دولت سیزدهم قرار گرفت. با طراحی و تدوین برنامه مذکور، هدف‌گذاری جهت دستیابی به ‌عنوان برترین صندوق بیمه‌ اجتماعی کشور سیاستگذاری شد. اکنون شرایط خوبی در مسیر عمل به این برنامه در صندوق روبه‌رو است.

اضافه شدن ۶۴۰ هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: به واسطه اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته بیش از ۶۴۰ هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان این صندوق اضافه شد.

او بیان کرد: این در حالی است که تعداد بیمه‌شدگان جدید در مدت اشاره ‌شده معادل ۵۲ درصد عملکرد صندوق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و ۶۰ درصد عملکرد صندوق در بازه هشت‌ساله دولت‌های نهم و دهم است. این مهم در واقع اتفاق بی‌نظیر در حوزه عملکردی و جذب بیمه‌شدگان جدید در صندوق محسوب می‌شود.

طاهری افزود: یکی از اهداف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در فعالیت ۲ ساله اخیر در قالب ایجاد توازن در حوزه پوشش بیمه‌ اجتماعی زنان و مردان در جامعه هدف تعریف شد. در این ‌ارتباط ۴۱ درصد ۶۴۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید را جامعه زنان روستایی و عشایری کشور شامل می‌شوند و این مهم جهش فوق‌العاده و اقدام عملی برای ایجاد توازن در حوزه بیمه‌های اجتماعی است.

به گفته او، در مرحله اول پشتوانه برنامه عملیاتی و سپس ایجاد قرارگاه کرامت و بهره‌مندی از ظرفیت ایده‌پردازی در قالب جلسات و نشست‌های این قرارگاه موجب توفیق صندوق در دستیابی به جذب بیمه‌شدگان و ایجاد توازن در حوزه پوششی زنان و مردان شدند.

امکان پوشش بیمه‌ای جامعه هدف ۱۰ میلیون نفر

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در سال‌های فعالیت صندوق، بهره‌گیری از حکمرانی موفق آن را از چالش‌های حوزه بیمه‌های اجتماعی ایمن کرده است. به‌عنوان یک صندوق باز با حرکت در مسیر صحیح، امکان پوشش بیمه‌ای جامعه هدف ۱۰ میلیون نفری را دارا هستیم.

او بیان کرد: به هر میزان آمار بیمه‌شدگان فعال جدید بیشتری در کارنامه فعالیت صندوق وجود داشته باشد، به همان نسبت حفظ و ارتقاء ضریب پشتیبانی در صندوق محقق می‌شود.

او ادامه داد: اولویت اصلی رشد متوازن پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور است و در این ‌ارتباط پوشش مناطق محروم و کم‌برخوردار و آثار مثبت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این اقدام برای ما حائز اهمیت است. در صورت کارآمدی نظام بیمه‌های اجتماعی، کاهش هزینه‌های اداره کشور در آینده نیز محقق خواهد شد.

کد خبر: 67350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =