پرداخت بیمه بیکاری به بیش از ۱۷۰۰ نفر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت بیمه بیکاری به ۱۷۰۹ نفر در لرستان خبر داد و گفت: برای ورود دوباره افراد بیکار شده استان به بازار کسب و کار نیز هماهنگی‌های لازم جهت افزایش مهارت با مراکز فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد ناصری‌نیا در جلسه بررسی واحدهای مشکل‌دار با تاکید بر حمایت از کارگرانی که به‌صورت موقت و غیر ارادی شغل خود را از دست می‌دهند گفت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله و یا مشکلات اقتصادی بنگاه‌ها بیکار شوند، با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت تاهل حداقل ۱۲ و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال یک هزار و ۴۶۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات‌های تشخیص، رسیدگی و جهت انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی لرستان ارسال شده است و در حال حاضر کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار و ۷۰۹ نفر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: برای ورود دوباره افراد بیکار شده استان به بازار کسب و کار نیز هماهنگی‌های لازم جهت افزایش مهارت با مراکز فنی و حرفه‌ای انجام شده است که ۲۷۶ نفر در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

ناصری‌نیا یادآور شد: افراد دارای سابقه بیمه تامین‌اجتماعی که در حال حاضر بدون میل ارادی بیکار شده‌اند، باید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری، به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه، درخواست بازگشت به کار و برقراری بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

حدود ۳۰ هزار نفر در سه هزار تعاونی لرستان مشغول به کار هستند.

کد خبر: 67357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =