تحقق ۸۵ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تحقق ۸۵ درصدی تعهد امسال استان در حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: بر اساس آخرین داده‌های استخراج شده از سامانه رصد اشتغال، دستگاه‌های اجرایی استان تا امروز اطلاعات ۳۰ هزار و ۴۶۱ شاغل جدید را ثبت کردند که معادل ۸۵ درصد کل تعهد اشتغال امسال است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال جاری متعهد به اشتغالزایی برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که بین شهرستانی و بین دستگاهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقسیم شده است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: هامون، زهک، هیرمند، نیمروز، دلگان، زرآباد، مهرستان، قصرقند، بمپور، میرجاوه و کنارک از جمله شهرستان هایی هستند که زودتر از موعد علاوه بر تحقق کامل تعهد اشتغال خود، فراتر از آن را نیز به ثبت رساندند.

سلامی گفت: فرایند صحت‌سنجی آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال به تناوب در حال انجام است و به صورت پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی بر روی آنها نظارت می شود.

وی درباره تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی نیز افزود: یک هزار و ۴۴۶ طرح به بانک‌های عامل معرفی شد که از این تعداد، ۷۳۹ طرح تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان اشتغال ایجادی امسال در حوزه مشاغل خانگی را چهار هزار ۳۸۷ شاغل جدید بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۸۱۰ نفر از محل پرداخت تسهیلات و سه هزار ۵۷۷ نفر از محل صدور مجوز شاغل شدند.

سلامی بیان کرد: مشاغل خانگی ایجاد شده غالبا مربوط به جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صمت هستند.

کد خبر: 67389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =