پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیش از ۸۰۰ نفر در استان ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در چهارمین جلسه کمیته هماهنگی استانی بیمه بیکاری اعلام کرد: در حال حاضر در استان ایلام ٨٨١ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی در این باره گفت: پرداخت ٣ درصد سهم بیمه بیکاری توسط کارفرمایان به صندوق تامین‌اجتماعی با هدف کمک به آتیه کارگرانی است که به صورت غیر ارادی از کار اخراج می‌شوند پرداخت می‌شود.

وی افزود: مطابق تفاهم‌نامه‌های منعقده فی مابین تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین‌اجتماعی کشور، کارگران شاغل در کارهای غیر دائم و پروژه‌های عمرانی و نظایر آنها در پایان کار یا قرارداد یا اتمام بخشی از کار به عنوان عدم نیاز بیکار می‌شوند مشمول بیمه بیکاری نخواهند بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه شرط برقراری بیمه بیکاری دارا بودن حداقل یکسال واریز حق بیمه در آخرین کارگاه است ادامه داد: هدف از تشکیل جلسات کمیته هماهنگی استانی بیمه بیکاری صرفه‌جویی در مصارف صندوق تامین اجتماعی برای مواقع ضروری و مورد نیاز و کاهش ماندگاری مقرری‌بگیران در دریافت مقرری بیمه بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران است.

وی در پایان گفت: در سال جاری زمینه اشتغال مجدد نزدیک به ٧ درصد مقرری‌بگیران فراهم شده است.

کد خبر: 67397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =