اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مراغه

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای این شهرستان خبر داد که از طریق صدور معرفی‌نامه از سوی ۱۲ دستگاه اجرایی به واجدان شرایط اعطا می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، داود اسدیان در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری تشکیل شد، افزود: این تسهیلات دولتی با سود چهار درصد و با هدف ایجاد اشتغال اعطا می‌شود و دستگاه‌های متولی اشتغال و بانک‌ها باید برای جذب سریع و پرداخت آسان آن اهتمام داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به گذشته درخشان مراغه در زمینه قالیبافی، اضافه کرد: بخشی از تسهیلات اشتغال این شهرستان باید برای احیای قالیبافی هزینه شود و به‌روز شدن کارگاه‌ها، آموزش قالیبافان و زمینه‌سازی برای فروش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مراغه در زمینه تولید فرش دارای مزیت‌های نسبی است، گفت: سرمایه، نیروی کار و سرمایه‌گذار برای احیای صنعت فرش مراغه وجود دارد اما روند رو به رشد نیست.

وی همچنین جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای طرح‌های کارفرمایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا با اجرای این طرح‌ها، زمینه برای تولید فراهم شده و بازگشت سرمایه هم تسهیل می‌شود.

اسدیان همچنین سهم ۱۲ دستگاه اجرایی دخیل در اعطای تسهیلات اشتغال از بانک‌های دولتی و خصوصی شهرستان را مشخص اعلام کرد.

کد خبر: 67411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =