برگزاری کارگروه حکمرانی مدیریت استان کرمان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان

کارگروه حکمرانی مدیریت استان کرمان با حضور مدیرکل تامین‌اجتماعی استان با موضوع بررسی چالش‌های دستگاه‌های اجرائی استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل تامین‌اجتماعی کرمان، محمود شیخ شعاعی، مدیرکل تامین اجتماعی استان در کارگروه حکمرانی مدیریت استان با موضوع بررسی چالش‌های دستگاه‌های اجرائی استان کرمان با رویکرد افزایش رضایت‌مندی مراجعان و اقدامات اصلاحی در سطح استان بیان کرد: عوامل ایجاد نارضایتی و گلوگاه‌های فساد در استان احصاء و بر رفع آنها تمرکز شده تا علاوه بر افزایش سرمایه اجتماعی از بروز تشنج در جامعه نیز جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اصل مهم رضایت‌مندی عمومی گفت: علاوه بر بازدیدهای نظارتی متعدد از واحدهای تابعه سطح استان، نتایج نظرسنجی سامانه ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی، منتشر شده در آبان ماه سال جاری، نشان دهنده عملکرد مطلوب اداره کل استان کرمان در بین ۳۳ اداره کل کشور است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان، ضمن اشاره به اینکه سرمایه‌اجتماعی مهم‌ترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم در رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، سازمان بزرگ تامین‌اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۴۷ میلیون نفر از جمعیت کشور است.

شیخ شعاعی سامانه ES.Tamin.ir سازمان تامین‌اجتماعی را یکی از عوامل کاهش فساد و بهبود عملکرد عنوان کرد و گفت: با غیرحضوری شدن خدمات، تصمیم‌گیری و مداخلات انسانی صفر می‌شود. اساسا مراجعه حضوری به دستگاه‌های اجرایی یکی از مسائلی است که زمینه‌ساز فساد و تخلف است؛ بنابراین اگر بتوانیم مراجعات ارباب رجوع را از اساس کم کنیم می‌توانیم شاهد کاهش محسوس فساد و تخلف باشیم.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان در بخش پایانی سخنانش گفت: طبق آمار رسمی منتشر شده به طور متوسط هر ۲۶ ثانیه یک نفر به خانواده بزرگ تامین اجتماعی می‌پیوندد و متوسط ارزش خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش هر ثانیه ۲۲۰ میلیون ریال است.

روح الله الرضا نعمت اللهی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان در این نشست با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای تحقق دولت مردمی و شعار «در میان و با مردم بودن» افزود: خدمات و زحمات دولت بر کسی پوشیده نیست، تمامی این زحمات و چالش‌های دولت در جای خود وجود دارد اما نکته‌ای که در مسیر تحقق شعار دولت مطرح است این بوده که مردمی بودن این دولت حفظ شود.

وی تاکید کرد: گلوگاه‌های ناکارآمد در امر خدمت‌رسانی هرچند اندک باشند باید شناسایی، اقدامات اصلاحی انجام و رضایتمندی مردم سیر صعودی داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست افزود: کارگروه حکمرانی متشکل از کارشناسان بسیج ادارات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بازرسی استانداری به صورت تصادفی میزان کارآمدی دستگاه‌های اجرایی را در استان مورد سنجش قرار می‌دهند تا در قالب این کارگروه میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی یا به نوعی میزان کارآمدی این دستگاه‌ها سنجیده شود.

سرهنگ عابدین عسکرپور، رئیس سازمان بسیج استان کرمان در ادامه ضمن تشکر از خدمات سازمان تامین اجتماعی استان بیان کرد: مدیران تامین اجتماعی استان دغدغه خدمت‌رسانی به مردم را دارند.

امین فخر، مدیریت درمان استان نیز با تاکید بر ارتقاء مستمر سطح خدمات گفت: این رویکرد حاصل تلفیق دیدگاه حرفه‌ای، اعتقادی و اجتماعی است.‌

کد خبر: 67423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =