کاهش ۵۰ درصدی حوادث کار منجر به فوت در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل از کاهش حدود ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز رحیم‌زاده با بیان این مطلب گفت: پنج نفر امسال به علت بروز حادثه در محل کار فوت کرده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با ۱۲ مورد فوتی، کاهش چشمگیری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادث کار عمدتاً در نتیجه کوتاهی و بی‌توجهی کارفرما یا کارگر نسبت به رعایت مسائل ایمنی رخ می‌دهد، افزود: بخش قابل توجهی از موارد منجر به فوت مربوط به پروژه‌های ساختمان‌سازی و بیشتر هم به علت سقوط از ارتفاع بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: امسال در مجموع ۷۰ مورد حوادث ناشی از کار در استان داشتیم که شامل سه مورد قطع عضو، ۲۷ مورد شکستگی و ۴۰ مورد سایر آسیب‌ها و جراحت‌های سطحی بود.

وی با اشاره به نظارت مستمر بازرسان کار بر نحوه فعالیت کارگاه‌ها گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار در استان اردبیل مربوط به کارگاه‌های ساختمانی و بخش قابل توجهی هم ناشی از بی‌دقتی کارگران بوده که نیاز است در مرحله نخست، خود کارگران دقت لازم را داشته باشند تا حین کار دچار حادثه نشوند.

رحیم‌زاده همچنین یکی از ماموریت‌های مهم اداره‌ کل تعاون، کار و امور اجتماعی را صیانت از نیروی انسانی عنوان و بیان کرد: بر این باور هستیم که انسان‌ها ارزشمندترین عامل در بحث تولید هستند و بر همین اساس باید از آنها به خوبی حفاظت کنیم تا دچار بیماری یا حوادث ناشی از کار نشوند.

حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه در حال حاضر در نقاط مختلف استان اردبیل فعال بوده و ۱۱۶ هزار بیمه شده اجباری در این واحدها مشغول به کار هستند.

کد خبر: 67436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =