تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال مازندران در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه میزان تعهد اشتغال امسال در استان ۴۸ هزار و ۹۹۰ شغل بوده است از تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی باقری در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که در سالن جلسات بانک رفاه مازندران برگزار شد با اعلام این خبر گفت: مازندران به لحاظ میزان اشتغال ایجاد شده در سالجاری و در حوزه تحقق اشتغال و اعتبارات مشاغل خانگی از استان‌های برتر کشور معرفی شده است.

وی از صدور حدود هشت هزار مجوز مشاغل خانگی در طی امسال در مازندران خبر داد و افزود: میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی در سال‌جاری یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با توجه عمکرد مطلوب استان در جذب، این میزان به یک‌هزار و ۵۴۰ میلیارد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک‌ها به توسعه بخش تعاون تاکید کرد.

مدیر امور شعب بانک رفاه مازندران نیز در این آیین با اشاره به اینکه بانک رفاه یک‌هزار و ۶۰ شعبه با ۱۲ هزار نیرو در سطح کشور را زیرپوشش دارد، گفت: سرمایه این بانک ۶۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که این میزان سرمایه رتبه نخست در شبکه بانکی کشور است.

محمد االله‌مرادی با اشاره به اینکه این بانک ۴۱ میلیون نفر مشتری دارد و تمام خدمات بانکی در بانک رفاه ارائه می شود، افزود: بانک رفاه استان دارای ۶۰ شعبه، ۶۶۰ نفر پرسنل، ۶ باجه، ۱۷۷ دستگاه خودپرداز و ۳۲ هزار دستگاه پوز است.

وی از مشارکت بانک رفاه استان در حوزه‌ طرح های آبرسانی و راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با اجرای ۷۰ درصد شاخص‌های عملکردی در کشور رتبه یک تا سه را در اختیار داریم.

بازگشت چهار واحد صنعتی راکد در سطح استان به چرخه تولید

مدیر امور شعب بانک رفاه مازندران با اعلام اینکه در جذب منابع و مطالبات رتبه خوبی داریم، افزود: با تعامل و همکاری این بانک، چهار واحد صنعتی راکد در سطح استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند ضمن اینکه به هیچ وجه برای پرونده‌ها اقدامات قضایی انجام نشده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یک‌هزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف‌کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولیدکنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 67492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =